A Red Bull kivizsgálja, mit tehetne annak érdekében, hogy a szerelők többé ne adjanak zöld utat az autónak, ha a bokszkiállás során rosszul rögzítenek egy kereket. Mark Webberrel a sanghaji futam után a Német Nagydíjon idén már másodszor történt meg ez, ráadásul az elpattogó kerék eltalált egy operatőrt is, aki kulcscsont- és bordatörést szenvedett.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elmondta, hogy a szerelők hiába voltak tisztában a hibával, egy szerencsétlen mozdulat miatt már nem tudták korrigálni azt. "A szerelő ezt észrevette, de a kavarodásban véletlenül megnyomta a gombot a légkulcson, ezért a lámpa zöldre váltott, és Webber elindulhatott" - utalt a csapat technikai megoldására, amelynek lényege, hogy amikor az összes légkulcson és a forgalmat figyelő nyalókás embernél lévő távirányítón megnyomtak egy gombot, a versenyző elé kihelyezett jelzőlámpa automatikusan zöldre vált. Ez lerövidíti a bokszkiállás időtartamát, ha minden rendesen zajlik.
"Biztos vagyok benne, hogy Budapesten már olyan rendszerünk lesz, amely a hasonló tévedések esetén kikapcsol."
Marko a Red Bullhoz tartozó Servus TV adásában kijelentette, hogy a Red Bull nem hanyagolja el a biztonságot néhány tizedmásodpercért cserébe. Már a nürburgringi futamon igyekeztek elejét venni az újabb hibának. "Ott még nem tudtuk pontosan, hogy mi történt, ezért óvatosuk voltunk a későbbi bokszkiállásoknál. Biztosra mentünk azzal, hogy a kerék rendesen rögzítve van-e, még azon az áron is, hogy a kiállás így egy másodperccel tovább tartott" - mondta Marko.
A Red Bull, amelyet 30 ezer euróra büntették azi incidens miatt, hétfő este a központjában tartott egy gyűlést is, amelyen a bokszkiállások javítása volt a téma. A csapat egyik tagja egyébként meglátogatta a sérült Paul Allent a kórházban, és átadott neki egy, az összes szerelő által aláírt posztert.
Idén a McLarennél is előfordult egyszer, Malajziában, hogy a bokszkiállásnál nem rögzítették megfelelően Jenson Button autóján az egyik kereket.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!