Jelenleg talán az a legizgalmasabb kérdés a Forma-1 versenyzőpiaca kapcsán, hogy ki fogja elfoglalni Mark Webber megüresedő autóját a Red Bullnál 2014-től. A csapat bevallottan három jelöltet vesz komolyan: a 2007-es bajnok Kimi Räikkönent, valamint a Red Bull utánpótlás-programjában részt vevő Daniel Ricciardót és Jean-Eric Vergne-t, akik a Toro Rossónál versenyeznek.
A címvédő istálló tesztpilótája, Sébastien Buemi úgy érzi, hogy a finn klasszist lenne érdemes leigazolni. "Ha egy csapatnak esélye nyílik rá, akkor meg is kell szereznie őt" - mondta a formel1.de honlapnak Räikkönenről. "Arra számítok, hogy egy bajnok csapat egy bajnok versenyzőt fog választani." A korábban a Toro Rossónál versenyző Buemi egyébként nem szerepel a Red Bull jelöltjei között.
Räikkönen jelenleg a Lotus alkalmazottja, de még nem tudja, hogy kétéves szerződése lejártával marad-e, vagy sem. Mostani csapatfőnöke, Eric Boullier elmondta, hogy az autó várható versenyképessége sokat fog nyomni a latban a finn döntésénél.
"Az elmúlt két évben közelebb kerültünk a Red Bullhoz. Tudni szeretné (Räikkönen), hogy ez a tendencia a jövőben folytatódik-e. Szoktunk beszélgetni vele a következő évi technikai hátterünkről" - nyilatkozta a BBC-nek. "Elég érett ahhoz, hogy eldöntse, mi a legjobb neki. Annak is lennének előnyei, ha a Red Bullhoz szerződne, de lennének hátrányai is." Boullier arra számít, hogy Räikkönen augusztus előtt dönteni fog, és szerinte mindenképp a Lotus felé billenti a mérleg nyelvét, hogy viszonylag nagy szabadságot adnak neki. "Nem hiszem, hogy élvezné, ha teljesen betábláznánk. Ezt a korábbi csapatainál sem élvezte. Tudja, hogy itt jól bánnak vele, úgy, ahogy egyébként bármelyik versenyzőnkkel bánnánk." A Lotus a héten tárgyalni fog Räikkönen menedzsmentjével.
Mindazonáltal a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner az Origo F1hírek kérdésére nemrég kijelentette, hogy ők sem kötnék gúzsba a finnt. "Hülyeség lenne leigazolni egy Kimi Räikkönent, aztán olyan módon bánni vele, ami az ő esetében nyilván nem működik..." - mondta Horner.
Vettel és Räikkönen egymást dicséri
Räikkönen jó viszonyban van Sebastian Vettellel, ami egy érv lehet az átigazolás mellett. A két versenyző az első két helyen végzett a Német Nagydíjon, és a hivatalos sajtótájékoztatón szinte kötelező jelleggel tették fel nekik a kérdést, hogy mit szólnának ahhoz, ha csapattársak lennének.
Vettel elismerte, hogy a főnökeivel már konzultált erről a lehetőségről. "Hogy őszinte legyek, már beszéltünk róla, de nem részletesen. Úgy gondolom, hogy a csapat nincs döntéskényszerben, legalábbis nekem ezt mondták" - nyilatkozta. Neki ugyan közvetlenül nincs beleszólása a döntésbe, de dicsérte Räikkönent, akire "felnézett, amikor évekig a McLarennél versenyzett."
"Egész jó abban, amit csinál" - tette hozzá, amire Räikkönen annyit felelt - riválisa három bajnoki címére utalva -, hogy "úgy tűnik, ő egy kicsit még jobb benne." A 2007-es bajnok a szokásához híven ezúttal sem árult el sokat a terveiről. "Valamikor eldől minden, de amíg ez nem történik meg, addig nincs miről beszélni. Nyilván el fogom mondani, amint kiderül valami, hogy az összes ilyen pletykának véget vessek."
Elsősorban amiatt aggódhat a Lotus, hogy a csapat egyelőre nem képes egy egész szezonon keresztül egyenletesen jól teljesíteni. A 2013-as idényt például hiába kezdték megint erősen, Räikkönen a májusi Monacói Nagydíjtól kezdve három versenyen át nem állhatott dobogóra, és oda csak a hétvégi Német Nagydíjon tért vissza, így 41 pontos hátrányba került a tabellát vezető Vettelhez képest.
A futamon éppenséggel második idei győzelmét is megszerezhette volna, de mielőtt támadást indíthatott volna az 1. helyért, letelt a 60 kör. Räikkönen úgy érezte, hogy a táv vége felé megejtett utolsó kerékcserét talán megspórolhatta volna, Boullier azonban nem hiszi, hogy hibát követtek el, hiszen a finn bármikor drasztikusan lelassulhatott volna a használt gumikon.
"Láttuk, hogy kicsit romlani kezdett a tempója. Belefért a bokszkiállás, ezért megcsináltuk" - mondta. "Kimi tempója utána javult, bár nem annyira, mint amennyire vártuk."
A csapatfőnök a Lotus szempontjából hátrányként említette még a futam közepén beküldött Safety Cart, ugyanis azzal elveszett Romain Grosjean előnye a frissebb gumikkal Vettel mögött. Grosjean 3. lett, miután az utolsó etapban harc nélkül elengedte a gyorsabb Räikkönent.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!