A Mercedes az első csapatok egyike volt, amely az idei futamokon fordítva kezdte használni a jobb- és baloldali hátsó kerekeket, hogy növeljék a gumik élettartamát, illetve azok teljesítményét. A Brit Nagydíjon azonban ez a trükk is hozzájárult a sok szétdurranó abroncshoz, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előző hétvégi nürburgringi versenytől - más intézkedések bevezetésével együtt - megtiltotta a csapatoknak, hogy felcseréljék a hátsó kerekeket.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn kijelentette, ez okozta azt, hogy a Német Nagydíjon újra szenvedtek a versenyzőik a hosszú etapokon. "Megváltozott a gumik szerkezete, és úgy vélem, hogy a gumik felcserélésének lehetősége korábban jó módszer volt arra, hogy enyhítsük a gumik terhelését" - nyilatkozta. "Az időmérő után fel lehetett cserélni őket, és így más állapotban voltak a versenyen (mint ha az eredeti oldalon maradtak volna)."
"Ezekkel a (kevlárpalástos) abroncsokkal nem lehet megcsinálni ezt, és úgy gondolom, hogy ettől újra túlmelegszenek, amitől szenvedünk."
A legutóbbi futam előtt már-már úgy tűnt, hogy a Mercedes leszámolt a kínzó gumiproblémáival, de a Nürburgringen az élről rajtoló Lewis Hamilton hátracsúszott az 5. helyre, az egész hétvégén ígéretes tempót diktáló Nico Rosberg pedig a 60 kör alatt csupán két helyet javított a 11. rajtpozícióból.
"A verseny első fele szörnyen alakult. A második felében, amikor csökkent a benzinmennyiség, és egy kicsit hűvösebb is lett az idő, újra a megfelelő tartományba került (a gumik hőmérséklete)" - mondta Brawn. "Amikor a táv elején, magas üzemanyagszintnél próbáltunk keményen hajtani, túlterheltük a gumikat. Erre muszáj megoldást találnunk."
Hamilton a leintés után úgy nyilatkozott, hogy "vissza kell fognia magát, mert semmi pozitívat nem tud mondani ezekről a gumikról."
Brawn hozzátette, hogy a monacói és a brit verseny közti három futamból hiába nyertek meg kettőt, ő "sohasem hitte, hogy teljesen megoldották a nehézségeket." Monacóban az előzési lehetőségek hiánya, Montrealban és Silverstone-ban a hűvösebb pálya segíthette őket.
Az Autosport úgy értesült, hogy a Mercedes megpróbálja kiharcolni az FIA-nál, hogy legalább egy napig részt vehessen a július 17. és 19. közti silverstone-i gumiteszten, amelyen amúgy nem küldhetné pályára autóit, mivel ezt a büntetést kapták a titokban tartott májusi pirellis gumitesztjükért.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!