Vágólapra másolva!
A Red Bull német versenyzője annyira élvezte a belga pályán a vezetést az élen, hogy legszívesebben ment volna még pár kört. 46 pontos előnye ellenére egyelőre nem gondol a vb-címre, inkább a meglepően könnyű futamgyőzelemnek örül.

Nyolc versennyel a bajnokság vége előtt Sebastian Vettel 46 pontra növelte előnyét a pontversenyben, ráadásul mivel a korábbi második helyezett Kimi Räikkönen egy műszaki hiba miatt kiesett, még tovább nőtt az esélye a címvédésre. A tabella 2. helyén immár Fernando Alonso áll, aki 12 ponttal előzi meg Lewis Hamiltont, és 17-tel a Lotus finn versenyzőjét.

Nyilvánvalóan ez is egy pozitív üzenete a mai napnak, de most jobban örülök a futamgyőzelemnek – nyilatkozta Vettel a futam után. "Ez egy fantasztikus pálya. Amikor jól működik az autód, egyszerűen nem akarod, hogy vége legyen a versenynek. Ahogy az autó egyre könnyebb lett, egyre elégedettebb lettem a kemény gumikkal, és a kocsit is élvezet volt vezetni. Remek ez a pálya, egy újabb remek élménnyel gazdagodtam."

"Nem gondoltam volna, hogy ennyire dominálunk majd, mindannyiunkat meglepett. Tudtuk, hogy a Mercedesszel számolni kell majd, de a többiekről nem tudtunk semmit. Azt sem tudtuk, lesz-e eső, csak nyomtam a gázt, igaz, az utolsó pár kör már nem volt túl stresszes."

Sebastian Vettel ünnepel Forrás: AFP/Alexander Klein

"A bajnokságról szólva, még sok van hátra. Még több mint 63 pontot lehet szerezni" – utalt arra, hogy eddigi legerősebb kihívója, a fékhiba miatt kiesett Kimi Räikkönen a verseny után 63 pontos hátrányba került vele szemben. "Nyilvánvalóan ez hátrányosan érinti, de ilyen dolgok előfordulhatnak. Nekünk is műszaki hibánk volt Silverstone-ban, és elvesztettük a versenyt. Az autókat a határig fejlesztjük, mindent kihozunk belőlük, és azok az alkatrészek, amelyek a határon egyensúlyoznak, el tudnak romlani."

"Magabiztos vagyok, de nem gondolom azt a bajnokságról, hogy 'igen, meg fogjuk nyerni.' Nem gondolok erre, csak élveztem az ittlétet, nem is érdeklődtem a rádión, hogy a többiek hol állnak. Az ember megpróbálja a maximumot nyújtani, és ez sikerült is. Ha mindenki előtt vagy, te gyűjtöd a legtöbb pontot…" - tette hozzá a háromszoros világbajnok.

Csapattársa, a harmadik helyről induló Mark Webber ismét elszúrta a rajtot a rendetlenkedő kuplung miatt, három helyet vesztett, innen kellett felkapaszkodnia. "Aggódtunk a verseny előtt, pocsékul sikerültek az előkészületek" - közölte a BBC-vel. "A két próbarajt pokoli volt, mintha egy traktort kellett volna elindítanom a kuplunggal." Az ausztrál sokáig közel haladt Nico Rosberghez, de előzni nem tudott, mivel a túl rövid váltóáttételezés miatt nem volt meg a kellő végsebessége az egyenesekben.

"Amikor pozíciókat veszít az ember, és megpróbál visszakapaszkodni, akkor sokkal keményebben használja a gumikat. Aztán ott van a váltó. A hetedik fokozat jó lett volna légüres térben, de a DRS miatt nehéz helyesen megválasztani az áttételt."

Utolsó ötletként megpróbálta azt, hogy az új szett közepes gumit hagyta a verseny végére, és a keményet használta a verseny középső etapjában, hátha így meg tudja fogni Rosberget. "Ki kellett próbálnunk valamit. Kockáztattunk a kemény gumival, hátha így elkapjuk a Mercedest. Amikor hátul van az ember, valamit ki kell találni. A pályán elfoglalt pozíciónk volt a gyenge pontunk, a tempó nem volt rossz, de nem tudtuk megmutatni, milyen jó is volt valójában."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!