Lényegében már az első körben eldőlt a harc a Belga Nagydíj 1. helyéért, Sebastian Vettel ugyanis a hosszú egyenesben kissé váratlanul el tudott száguldani a pole-ból rajtoló Lewis Hamilton mellett, és utána meg sem állt a győzelemig. A Red Bull pilótája hamar több másodperces előnyt épített fel, előbb Hamilton, majd később az új üldözőjévé előlépő Fernando Alonso sem tudott 5-6 másodpercnél közelebb férkőzni hozzá.
"Fantasztikus eredmény, nem is lehetne jobb" - értékelt Vettel a dobogón tartott sajtótájékoztatón. "Kicsit féltünk, hogy a verseny végén eső lesz, de úgy vélem, az végül elkerülte a pályát." A futam így végig száraz pályán zajlott, a csapadék nem kavart be. Vettel a bajnokságban 46 pontra növelte az előnyét, és a tabellán a 2. helyen végző Alonso jött fel mögé, miután Kimi Räikkönennek a táv fele után fel kellett adnia a versenyt fékhiba miatt. A Lotus fékjei valószínűleg azért melegedtek túl, mert egy törmelék eltömítette a fékhűtőt. Räikkönennek így megszakadt a 27 nagydíjon át tartó pontszerzési sorozata, ráadásul Hamilton is megelőzte őt a tabellán.
Alonso a 9. helyről indulva rajt után már 5. volt, és a DRS segítségével néhány kör alatt áthámozta magát Jenson Buttonon és Nico Rosbergen is. A bokszkiállások első fordulója előtt fokozatosan 3 másodpercre megközelítette Hamiltont, és a hibázó mercedeses pilótát a 15. körben, a La Source-ból kigyorsítva előzte meg. Hamiltonnak az sem segített, hogy saját kerékcseréje után beragadt Romain Grosjean mögé.
Alonso visszafogottan nyilatkozott. "Kicsit unalmas volt a mai nap. Megszereztük a 2. helyet, de Sebastian Vettelt nem fenyegettük, és minket sem fenyegettek" - mondta. A 3. és a 4. pozíció a Mercedesé lett, mivel Hamilton mögött Rosberg ért célba. A csapatot irányító Ross Brawn úgy fogalmazott, hogy a Mercedes "nagyjából úgy zárt, ahogy arra számítottak", bár azt nem tudja, hogy az első körökben miért voltak lassúk az autóik. Rosberg úgy nyilatkozott, hogy számított a Red Bull fölényére, ő maga viszont nem hozott ki száz százalékot az autójából. "Nem volt meg a tempóm, hogy ennél jobb eredményt érjek el" - mondta a Sky Sportsnak.
Mark Webber sokáig közel haladt Rosberghez, de előzni nem tudott. Az ausztrál ismét elszúrta a rajtot, amely után talpra kellett állnia. "Aggódtunk a versenyt előtt, pocsékul sikerültek az előkészületek" - közölte a BBC-vel. "A két próbarajt pokoli volt, mintha egy traktort kellett volna elindítanom a kuplunggal."
A 6. helyen Button végzett, aki elismerte, hogy "eredetileg egy bokszkiállást tervezett" a McLarennel, később azonban kiment egy még egy szett kemény gumiért. "Hibáztunk azzal, hogy túl korán mentünk ki az első kerékcserére. Az egy kiállásról átváltottunk a két kiállásra, majd vissza az egyre, de a balelső gumi tropára ment."
A pontszerzők közül a 8. Romain Grosjean volt az, akinek végül sikerült egyetlen kerékcserével teljesíteni a távot, bár a francia a kopottabb abroncsokon négy körrel a cél előtt vesztett egy pozíciót Felipe Massával szemben. Massa arra panaszkodott, hogy menet közben elromlott a KERS-e és a kijelzője is. Az utolsó két pontszerző Adrian Sutil és Daniel Ricciardo lett, mindketten először végeztek az első tízben a Brit Nagydíj óta.
A sportfelügyelők sok büntetést osztottak ki a Belga Nagydíjon: Sergio Pérez, Max Chilton és Esteban Gutiérrez bokszutcán áthajtásos büntetést, Pastor Maldonado 10 másodperces stop&go büntetést kapott. Utóbbi pilóta vétsége azért volt különösen nagy, mert egy nagy csata közepette megpróbált betérni a bokszutcába, de figyelmetlenül eltalálta az utolsó kanyarban a mellé érkező Paul di Restát.
"Arra a körre terveztük a bokszkiállást. Nem láttam di Restát, próbáltam fékezni, hogy elkerüljem a balesetet, de már késő volt" - szabadkozott Maldonado a BBC-nek.
Chilton a kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért, Gutiérrezt pályaelhagyással szerzett előnyért büntették, Pérezt pedig azért, mert a 9. körben úgy előzte meg Grosjeant, hogy leszorította a Lotus a hosszú egyenes végi féktávon. "Semmi rosszat nem csináltam" - reklamált Pérez még a verseny közben rádión. "Már enyém volt a kanyar." A sportfelügyelők nem neki adtak igazat.
A versenyről élőben készített tudósításunk itt olvasható.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!