Hosszas huzavona után, az istállók közül utolsóként a Marussia is aláírta a következő hét évre szóló kereskedelmi szerződését Bernie Ecclestone-nal, ezzel a csapat 2020-ig elkötelezte magát a Forma-1 mellett. A Concorde Agreement véglegesítésére törekvő Ecclestone a többi istállóval már korábban megegyezett, a Marussiával azonban hosszú ideig nem vezetettek eredményre a tárgyalások.
Pénteken a csapat sportigazgatója, Graeme Lowdon is megerősítette az Autosportnak, hogy a nyári szünet óta tartó újabb megbeszélések sikeresek voltak, és a Marussia „kétoldalú megállapodást kötött a kereskedelmi jogok tulajdonosával.”
„A szerződés tartalmáról nem mondhatok semmit, de annyit elárulhatunk, hogy nagyon elégedettek vagyunk a végeredménnyel” – tette hozzá. „Végre mi is továbbléphetünk, ahogy a többi csapat tette.”
A hírek szerint a Marussiával – és az összes többi csapattal – kötött megállapodásban szerepel, hogy az idény végén a konstruktőri bajnokság utolsó, 11. helyén végzett csapat is garantált pénzdíjat kap. Erre az eddigi szerződés alapján csak a legjobb tíz istálló volt jogosult.
Ecclestone állítólag azért húzta ennyi ideig a Marussiával folytatott tárgyalásokat, mert valójában szerette volna, ha a mezőny egyik leggyengébb csapata kiszáll a sportágból. Tavaly egy interjúban is elismerte, hogy a tízcsapatos Forma-1-et tartja ideálisnak.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!