Fernando Alonso elismerte, hogy az Indiai Nagydíj időmérő edzésén nehéz volt megítélni, a Q3-ban a lágy vagy a közepes gumikkal érdemes-e részt venni inkább. Ő a többséggel – köztük a pole-t megszerző Sebastian Vettellel – ellentétben az utóbbi lehetőséget választotta, s bár azt mondta, „50-50 százalék", hogy melyik stratégia fog beválni a versenyen, a győzelemre is esélyesnek érzi magát.
Alonso a 8. rajtkockát kaparintotta meg, míg a hasonlóan taktikázó Mark Webber a 4-ediket. „Ha a tempónk meglesz hozzá, az autónk olyan jól reagál majd, mint az időmérőn, és a lágy gumikkal adódó gondok miatt korábban kereket cserélők forgalomba kerülnek a kiállásuk után, a győzelem talán köztem és Webber között fog eldőlni" – bizakodott a Sky Sports-nak nyilatkozva a spanyol.
„Ha viszont a lágy gumik tartósabbak lesznek a vártnál, ezért a többiek jobban el tudják nyújtani az első etapjukat, nehezen fogjuk behozni a lemaradást. Úgyhogy ez nem a mi kezünkben van, hanem a stratégián múlik majd, elsősorban a lágy gumik viselkedésén."
Alonso kifejtette, hogy a versenyzőknek már a Q1-ben dönteniük kellett a stratégiáról, hiszen akkor a megfelelő keverékű gumival kellett spórolniuk a Q3-ra. „Ha a Q3-ban a lágyakat vetjük be, előrébbről indulhattunk volna, a közepesekkel viszont anélkül teljesíthetjük majd a versenyt, hogy dugóba kerülnénk" – magyarázta. „Ha ugyanis a lágy gumik úgy fognak viselkedni, mint eddig, akik azokon rajtolnak, már a 6. kör táján kénytelenek lesznek kereket cserélni. Emiatt beragadhatnak az első kiállásukat a 30. körig elhúzók csoportja mögé."
„Az is igaz, hogy előbb-utóbb nekem is használnom kell majd a lágy gumikat. Ez nehéz szakasz lesz, fel kell készülnünk rá. Pénteken 15-16 kört tettem meg velük, ma azonban csak hármat, és lehetetlen megítélni, holnap hogyan fognak viselkedni."
A Ferrari másik autóját vezető Felipe Massa megmaradt a hagyományos stratégiánál, és a lágy Pirelliken az 5. helyre, Webber mögé kvalifikálta magát. A rajtnál előnyben is lesz az ausztrállal szemben. „Sajnos a második szektorban vesztettem egy kis időt, amivel bukhattam egy-két helyet, de így is játékban leszünk" – vélte. „A csapattársammal és néhány másik versenyzővel ellentétben én inkább a lágy gumikat választottam, mert a Nürburgringen nem jártam jól a másik módszerrel."
Massa hozzátette, hogy a pályaviszonyok fejlődése vasárnap átírhatja a képletet, a lágy Pirellik javára döntve a mérleg nyelvét.
A Ferrari számára a konstruktőri 2. hely megszerzése a legnagyobb tét. Jelenleg 10 ponttal vezetnek a Mercedes előtt a tabellán.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!