A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery az elmúlt időszakban többször is kifakadt a gumigyártónak biztosított rendkívül kevés tesztlehetőség miatt, és úgy tűnik, most már a vállalat vezetősége is elfogadhatatlannak tartja a helyzetet. Noha a Pirelli 2014-re is szerződést kötött a Forma-1-gyel, az olaszok elnöke, Marco Tronchetti Provera jelezte: amennyiben továbbra sem kapnak lehetőséget tesztelni, kénytelenek lesznek hátat fordítani a sportágnak.
Indiában Hembery is elismerte, hogy az ügy kritikus ponthoz érkezett, a Pirelli ugyanis attól tart, hogy a 2014-es autók január végi, jerezi debütálása előtt egyáltalán nem is tesztelhetnek. Idén több tervezett gyakorlást – legutóbb a McLaren austini gumitesztjét - is le kellett fújniuk, a csapatok ugyanis attól tartanak, hogy az ellenfeleik a tesztek által jogosulatlan előnyhöz juthatnak. A következő hónapokban különösen fontos lenne a tesztelés, hiszen a Pirelli nem tudhatja biztosan, milyen hatással lesznek a gumikra az új turbómotorok.
„Az elnökünk néhány héttel ezelőtti kijelentésére alapozva azt kell mondanom, hogy muszáj valamennyit tesztelnünk, különben nem tudjuk elkészíteni a gumikat” – mondta az Autosportnak Hembery. „Csak azt szeretnénk, ha az emberek józan ésszel gondolkoznának. Muszáj teszteltünk, ellenkező esetben nem tudjuk biztosítani a jövő évi gumikat.”
A Pirelli azt remélte, hogy az újonnan alakult Stratégiai Munkacsoport hétfői ülésén sikerül kiharcolniuk egy elfogadható megoldást, de a jelek szerint ott sem jutottak előre. A sportigazgató azonban úgy véli, még mindig nincs túl késő. „Nincs szükségünk sok tesztre” – mondta Hembery. „A gumik szerkezete miatt nem is aggódunk, de a keverékek terén olyan változások lesznek, hogy muszáj kipróbálnunk őket.”
„Ideális esetben minél előbb szeretnénk hozzájutni egy 2014-es autóhoz, de a csapatok még Jerezig is alig fognak elkészülni velük. A második legjobb opciót egy jelenlegi autó jelentené, de még egy 2011-es modellnek is örülnénk.”
Hembery aggodalma érthető, hiszen a Pirelli hírnevének nem tenne jót, ha a következő idény kezdetére nem tudnának megfelelő abroncsokat gyártani, miután már idén is rengeteg kritikát kaptak. Amennyiben az olaszok valóban a kiszállás mellett döntenek, az F1 nagyon nehéz helyzetbe kerülhet – bár a Michelin korábban jelezte, hogy megfontolná a visszatérés lehetőségét, nem valószínű, hogy ilyen röviddel az új szezon kezdete előtt elfogadnák a kihívást.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!