Miután a napokban a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley fejezte ki aggodalmát amiatt, hogy a Stratégiai Munkacsoportban helyet kapó hat istálló tönkreteheti a kisebb alakulatokat, most újabb vezető F1-es személyiségek kritizálták a szervezetet. Az újonnan alakult Stratégiai Munkacsoportnak 18 tagja van: hatan a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hatan a Formula One Managementet (FOM) képviselik, és a hat legeredményesebb istálló (a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Lotus és a Williams) vezetői is részt vesznek a munkában.
A Saubert irányító Monisha Kaltenborn szerint ez a felépítés veszélyes az istállók számára, hiszen az FIA-nak és a FOM-nak csupán néhány csapatot kellene maga mellé állítania ahhoz, hogy a többség számára kedvezőtlen döntéseket hozzanak. „A jelenlegi formájában veszélyeket rejt ez a rendszer, mert a képviseleti arányok miatt előfordulhat, hogy akkor sem tudunk megakadályozni egy szabályváltozást, ha öt csapat ellenzi azt” – nyilatkozta az Autosportnak.
Bár a csapatoknak elviekben továbbra is lehetőségük lesz arra, hogy a magasabb szinten álló Formula One Commission ülésein megvétózzák a szabályokat, Bob Fernley szerint ez nem jelent megoldást. „Az F1 Commissionben minden csapat képviselteti magát, és itt továbbra is módunkban áll majd, hogy visszautasítsuk a javaslatokat – ez azonban nem vezet előre” – vélekedett. „Azelőtt kellene megegyeznünk, hogy az F1 Commission elé kerülnének az ügyek.”
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds attól tart, hogy az eddig jól működő Technikai Munkacsoportnak (TWG) ezentúl sokkal kisebb befolyása lesz. „Szerintem a TWG-t továbbra is arra fogják használni, hogy döntsön a vitás kérdésekben. Ezekből a vitákból következtetéseket fogunk levonni, hiszen éppen ez a lényege” – magyarázta. „A különbség abban áll majd, hogy a vita után az FIA fogja eldönteni, mihez kezd a véleményünkkel. Attól tartok, meg fogják válogatni, hogy mit fogadnak el.”
További problémát jelenthet a Stratégia Munkacsoport számára, hogy a döntéseiket elméletben jogi úton is meg lehet támadni, hiszen a szervezet működését hivatalosan még nem ismerte el minden csapat a Concorde Agreement keretein belül. Martin Whitmarsh ezért fontosnak tartja, hogy mielőbb véglegesítsék a Forma-1 keretszerződését.
„Egyszer úgyis elérkeznénk ahhoz a ponthoz, amikor valakit túlságosan zavar egy bizonyos ügy” – utalt a McLaren csapatfőnöke arra, hogy valóban fennáll a jogi lépések veszélye. „Elég szerencsétlen képet festene a sportról, ha valaki jogi úton próbálna megtámadni egy döntést. Ezért remélem, hogy minél előbb rendeződik ez az ügy.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!