A biztató kezdés után csalódottságba fordult a Mercedes hétvégéje Koreában, a vasárnapi futamon egyik versenyzőjük sem tudott felállni a dobogóra. A második helyről induló Lewis Hamilton már a rajt után veszített egy pozíciót Romain Grosjeannal szemben, az első kerékcseréje után pedig nagyon gyorsan kopni kezdtek a gumijai. Sokáig küszködött az abroncsaival, körönként több másodpercet veszítve az ellenfeleihez képest.
„A jobb első gumim hirtelen tönkrement. Ilyenkor csökken a hőmérséklet, alulkormányzott lesz az autó, fékezéskor pedig blokkolnak a kerekek” – magyarázta a végül az 5. helyen célba érő brit. „Azokban a körökben nagyon nehezen tudtam tartani a tempót. Kemény szakasza volt ez a versenyemnek, de meg kellett tennem egy bizonyos számú kört, mielőtt kiállhattam az utolsó kerékcserémre.”
Hamilton az etap végén már kissé idegesen kérdezte a csapatrádión, hogy mikor mehet ki végre a bokszba, de Ross Brawn szerint a Mercedes jól döntött, amikor a pályán hagyta őt. „Nagyon nehéz döntés előtt álltunk” – mondta a csapatfőnök, aki szerint Hamilton az etap 13. körében kezdett küszködni. „Ha a 22. körben beiktattunk volna egy extra kerékcserét, akkor a sokkal lassabb háromkiállásos taktikát kellett volna követnünk. A másik lehetőségünk az volt, hogy Lewist kint hagyjuk, és megpróbálunk elérni a kitűzött körig – így maradhattunk a kétkiállásos stratégiánál. Az utóbbi megoldást választottuk, de Lewisnak volt néhány gyötrelmes köre, miközben megpróbált minél kevesebb időt veszíteni.”
Az első Safety Car-fázis után a 4. helyen autózó Nico Hülkenberg is megelőzte Hamiltont, aki a verseny végéig nem tudta megelőzni a láthatóan lassabb németet. „A kigyorsításoknál veszítettünk időt a Sauberhez képest” – mondta Hamilton, akinek időközben a hátulról támadó Fernando Alonsóra is figyelnie kellett. „A középső szektorban nagyon erősek voltunk, de az egyenesekben nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy elöl maradjunk. Fernandóval is jót csatáztam, de nehéz elfogadni, hogy ezt csak az 5. vagy 6. helyért tehettük.”
Balszerencsés versenye volt Nico Rosbergnek is, aki a második etapban megelőzte a gumikkal küszködő csapattársát a 3. helyért, de utána egy bizarr probléma miatt vesztett rengeteg időt: a Mercedes orra elengedett, így az első szárnya szikrákat vetve az aszfaltot súrolta. „Alig akartam elhinni” – mondta a verseny után Rosberg, akinek természetesen ki kellett állnia a bokszba egy új orrért, és ezután csak a 7. helyre tudott felzárkózni. „Úgy éreztem, mintha az aszfalton ülnék. Ha a szárny az autó alá kerül, az borzasztóan veszélyes lett volna. Remek tempót diktáltam, a gumik is rendben voltak, de akkor ez az átkozott orr leesett.”
Rosberg biztos benne, hogy az incidens nélkül a dobogón fejezhette volna be a versenyt. „Az autóm nagyon gyors volt” – árulta el. „Nagyon jó helyzetben voltam, és egy másodpercig azt hittem, garantált helyem van a dobogón. (Romain) Grosjeant is támadni akartam, mert nagyszerű volt a tempóm.”
A Mercedes egyelőre nem tudja biztosan, mi okozta a szokatlan problémát, csak annyit mondtak, hogy „szerkezeti hiba” történt Rosberg autójának elején.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!