A Renault-motort használó Red Bull és Lotus uralta az előző két versenyt, Koreában és Japánban is csak az ő pilótáiknak sikerült dobogóra állnia. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szerint nem véletlen, hogy ez a két csapat ugrott az erősorrend élére a közelmúltban.
"Ami az előző futamokon bevetett fejlesztéseket illeti, látszólag lemaradtunk. Vajon azért, mert valamit nem értünk a mechanikai beállításokkal? Vagy előbb a Red Bull, aztán a Lotus változtatott a motorhasználati stratégiáján?" - tette fel a kérdést az Autosportnak adott interjúban.
"Szerintem az látható, hogy a Red Bull Szingapúrban nagyot lépett előre, és aztán Koreában a Lotus is 0,2-0,4 másodperccel javult (körönként)" - magyarázta. "Talán azt a kérdést kell megvizsgálnunk, hogy a motorvezérlést tekintve mit csináltak."
"Történt-e vele valami? Talán a befújás módszerén változtattak?"
A Red Bullról már többször kiderült, hogy a szabályok által nem tiltott módon trükköztek a motorvezérléssel, amitől gyorsabb lett az autójuk. Ezen a téren régóta a Renault a legjobb, többek között azért, mert az egyes hengereket menet közben hatékonyan kapcsolják ki-be, a kigyorsításnál a többieknél jobban szabályozva a nyomatékot. Az ebből eredő szokatlan hangot Szingapúrban néhányan egy illegális kipörgésgátlóénak hitték.
A Lotus hirtelen megerősödésének hátterében viszont az is állhat, hogy a csapat Koreában vetette be a megnövelt tengelytávú E21-et, és pont a Wolff által említett 0,2-0,4 másodperces javulásra számított. A Lotus a sikeres sorozatának köszönhetően ismét beszállhat a konstruktőri ezüstéremét vívott küzdelembe: a 2. helyen jelenleg a Ferrari áll, 10 ponttal megelőzve a Mercedest és 33-mal a Lotust.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!