Sokáig még az is kérdéses volt, hogy a Pirelli jövőre maradhat a Forma-1 beszállítója, mert a gumikkal kapcsolatos technikai problémák és a Michelin visszatérési szándékaiból adódó politikai bonyodalmak miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem hosszabbította meg az olasz cég idén lejáró szerződését. A Motorsport Világtanács (WMSC) múlt pénteki ülésén végre bizalmat szavaztak nekik, de csak feltételesen. „A Pirelli továbbra is szállíthat gumikat az FIA F1-es világbajnokság résztvevőinek mindaddig, amíg teljesíti az FIA technikai és biztonsági követelményeit" – állt a szövetség közleményében.
Az óvatos szövegezésből sokan arra következtettek, hogy a Pirelli egyelőre csak a 2014-es részvételében lehet biztos, mert az FIA utána új gumiszállítói tendert ír ki. A pitpass.com azonban úgy értesült, valójában már 2018-ig bebiztosították helyüket az F1-ben, vagyis még legalább öt évig nem várható változás. A Pirelli nem bízta a véletlenre: külön-külön megállapodott mind a tizenegy csapattal, és szerződést kötött a pályák melletti reklámfelületekről is, nem sok választási lehetőséget hagyva az FIA-nek.
Amióta a Magyar Nagydíjtól a hátsó gumikban az acél védőpalásot visszacserélték kevlárra, és szigorúan megszabtak bizonyos beállítási paramétereket, eltűntek a korábban gyakori defektek – viszont nem kizárt, hogy részben ezeknek a változtatásoknak köszönhetően tért vissza a Red Bull uralma. A sportprogramot irányító Paul Hembery az Auto Motor und Sportnak azt mondta, a Pirelli 2014-re, amikor az új turbómotorok a jelenleginél komolyabb követelményeket fognak támasztani a gumikkal szemben, „óvatos stratégiával" fejleszt. „A legrosszabb forgatókönyvet vesszük alapul a gumik szerkezetének kidolgozása során" – tette hozzá.
Hembery szerint a Pirellit a csapatok paranoiája kényszeríti konzervatív mederbe, mert nem adnak nekik lehetőséget rá, hogy modern autóval teszteljék a gumikat. Amikor ezt a Mercedes segítségével mégis megtették, abból botrány lett. „Amire szükségünk lenne a munkánk rendes elvégzéséhez, az sajnos nem egyezik a csapatok szándékaival. Megoldást pedig senki nem kínál" – mutatott rá.
A Pirelli nemrég egy 2011-es Red Bull-lal tesztelt Barcelonában. „Amennyire meg tudjuk ítélni, jól ment a dolog" – mondta Hembery. „Az az autó három másodperccel gyorsabb a mi régebbi Lotusunknál. A 2014-es autók azonban így is utazást fognak jelenteni az ismeretlenbe."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!