Abu-Dzabiban sem lehetett megverni Sebastian Vettelt, aki Michael Schumacher legjobb sorozatát beállítva zsinórban hetedszer nyert, s így már csupán két győzelemre van Alberto Ascari Forma-1-es rekordjától. Noha az időmérőn elkövetett kisebb hibája miatt ezúttal a 2. helyről rajtolt, már az első kanyarba elsőként fordult be, és onnantól csak bottal lehetet ütni a nyomát. Félperces f már a táv felére kiépítette, és az idei szingapúri sikere után ez volt a második legnagyobb fórral szerzett győzelme.
A dobogón tartott sajtótájékoztatón nem is lehetett különösebb eseményről faggatni őt. "Az autó káprázatos volt, szóval köszönet érte a csapatnak, és a Renault-nak is, hiszen a sikerünk nagy részt neki is köszönhető" - mondta az első métereket leszámítva végig az élen haladó pilóta.
Vettelre annak ellenére sem lehetett nyomást helyezni, hogy a Pirelli számításaival ellentétben egy helyett két kerékcserére volt szükség a legtöbb autón, és végül csak a Force India párosa tudta egy bokszkiállása teljesíteni a távot.
Az élről induló Mark Webbert Nico Rosberg is lehagyta a rajtnál, de az ausztrál a 20. körben vissza tudta szerezni a 2. helyet, miközben mindketten utolérték a nyitó etapját elnyújtó Paul di Restát. Webber ezután stabilan tudta őrizni 3-4 másodperces előnyét a német előtt. "A hétvégére az volt a terv, hogy a legjobbak legyünk a Red Bull mögötti mezőnyben, és ezt sikerült teljesítenünk" - értékelt Rosberg. "Egy másik napon lehettünk volna másodikak, de ezúttal nem így alakult."
A lotusos Romain Grosjean akkor maradt le az előtte haladó két autótól, amikor a bokszkiállások első fordulóját követően rövid időre beragadt Adrian Sutil és Esteban Gutiérrez mögé, így negyedik lett. A két, keményebb abroncsokon rajtoló versenyző, valamint di Resta szétszabdalta az üldözőbolyt, de legalább sok csatához és előzéshez járultak hozzá. A verseny közepe felé keményen ellenálltak a frissebb gumikon haladó üldözőknek, és a két DRS-zóna segítségével sokáig előttük tudtak maradni.
Elsősorban a két Ferrari, Lewis Hamilton, Sergio Pérez és Nico Hülkenberg szívhatta a fogát emiatt, miközben több előzést bemutattak egymáson. A játszmából először Hülkenbergnek kellett kiszállnia, mert bokszutcán áthajtásos büntetést kapott, amiért a Sauber szerelői veszélyesen engedték ki a második kerékcseréje után.
A 25. körben Felipe Massa állt a boly élére Hamilton megelőzésével, de hiába vette át ekkora az 5. helyet, később hátrébb esett. "Nem ott végeztem, ahol kellett volna" - panaszkodott a Sky Sportsnak. "Ez kicsit frusztráló." Massa 8. lett, miután a második kiállásával di Resta mögé csúszott vissza, és a taktikájával Alonso és Hamilton is elé került.
Alonso a 45. körig ki tudta nyújtani a középső etapját, így az utolsóra ismét bevállalhatta a lágy gumikat, melyek segítségével simán utolérte és faképnél hagyta di Restát és Hamiltont is, megszerezve az 5. helyet. Ezt érezte a maximumnak, és a pozícióját meg is tarthatta, mivel nem kapott büntetést azért, mert a második bokszkiállásából kijövet a pálya elhagyásával férkőzött be Jean-Eric Vergne elé. "Nem hagyott nekem helyet, leszorított a pályáról" - vélte Alonso.
Vergne végül nem bírta ki egy kerékcserével, miután az utolsó körökben sorra elmentek mellette a riválisai, és kicsúszott a pontszerzők közül, kiment még egy szett gumiért. Az utolsó pontokat Pérez és Sutil kaparintotta meg.
Két élversenyző, Jenson Button és Kimi Räikkönen a keményebb Pirellikkel rajtolva próbált eredményes lenni, de mindketten koccantak valakivel a rajtnál. Buttonnak be kell mennie egy új orrkúpért, így hátrányba került, Räikkönen pedig még rosszabbul járt - kiesett. "A Caterham csak egy kicsit ért hozzá az első kerekemhez, de annyira rossz szögben, hogy megsérült tőle a felfüggesztésem" - nyilatkozta a finn, aki már a verseny közben elhagyta a helyszínt.
A konstruktőri ezüstéremért vívott küzdelemben a Mercedesnek sikerült növelnie az előnyét a Ferrari és a Lotus előtt, 11 pontos előnnyel várhatják az utolsó két versenyt.
A versenyről élőben készített tudósításunk itt olvasható.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!