Három hét múlva kezdődik az első előszezoni teszt Jerezben, ami azért kiemelt jelentőségű, mert a modernkori Forma-1 történetében még sosem voltak olyan jelentős szabályváltozások, mint idén. Sokak szerint a legtöbb fejfájást a korábbinál tartósabb és kisebb hengerűrtartalmú, 1,6-literes V6-os turbómotorok tervezése okozza a mérnököknek, de emellett nagy figyelmet kell fordítaniuk az új aerodinamikai szabályokra és a megváltozott hűtési igényekre is.
Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója szerint könnyű lesz elrontani a 2014-es autókat. Ő úgy véli, főként a hűtés lesz az a terület, amely komoly gondokat okozhat. Véleménye szerint az az istálló, amelyik nem tudja már a szezon elején megbízhatóvá tenni a hűtési rendszerét, nehéz időknek néz elébe. „Ez egyike lesz azoknak az éveknek, amikor a csapatoknak folyamatosan az autók fejlesztésén kell majd dolgoznia, nem pedig a hűtési problémák kiküszöbölésén” – nyilatkozta az Autosportnak.
„Minden év elején, amikor kiderül egy autóról, hogy javításra szorul a hűtése, komoly erőforrásokat kell a csapatnak arra biztosítani, hogy kijavítsák a problémát, új karosszériaelemek és egyebek révén. Itt, a Ferrarinál is ez volt a gyakorlat, de a korábbi munkaadómnál, a McLarennél is; hónapokat lehetett ezzel elvesztegetni. A 2014-es szabályváltozásokkal a helyzet még drámaibb lesz – elég jelentős esélye van annak, hogy valaki alaposan melléfog. Remélhetőleg mi jól számoltunk, de sok ember fogja tépni a haját januárban” – tette hozzá.
„A 2014-es autók hűtési igénye mellett, ez a kérdése mindig nagy kihívást jelent majd. Komoly feladatot jelent, hogy fizikailag ennyi mindent kell integrálnunk egy csinos kis csomagként az autóba” – folytatta. „Szerintem érdekes időszak jön, most az egyszer az autók drámaian különbözni fognak egymástól. Néhány embernek nem lesz hiánya munkában.”
A Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója, Niki Lauda szintén úgy vélte, hogy a hűtés jelenti az egyik legnehezebb feladatot a 2014-es autók tervezésében. „Folyamatosan új dolgokat tanulunk. Hirtelen azon kaptuk magunkat, hogy olyan részletekkel kell foglalkoznunk, mint a víznyomás vagy a töltőlevegő hűtése. Az olajnak és a víznek egy precízen meghatározott hőmérsékleti tartományban kell lennie” – tette hozzá a háromszoros világbajnok. „Ha pár fokkal a meghatározott határ fölé megy, minden megáll.”
Lauda kifejezte szimpátiáját a privát csapatok felé, akik – ellentétben a gyári alakulatokkal – nem tudnak összehasonlító vizsgálatokat végezni. „Ők a hűtés fejlesztésekor csak azokra az adatokra támaszkodhatnak, amelyeket a saját motorszállítójuktól kapnak.” Az osztrák szerint a gyári csapatok között is előnyben van a Mercedes és a Renault a Ferrarival szemben, mert míg az előbbiek három-három, az olaszok csak két privát csapatot (Sauber és Marussia) látnak el erőforrásokkal 2014-ben. „Négy csapat azt jelenti, hogy négy helyről jönnek információk. Mindnek megvannak a maga egyéni problémái, ezért gyorsabban tanulhatunk és gyorsabban reagálhatunk rájuk” – tette hozzá.
Pat Fry szerint a hűtés mellett a keskenyebb első szárnyakat és az erősebben ívelt szárny-véglapokat is nehéz lesz optimálisra tervezni. „Máshogy kell hozzálátni az első szárny tervezéséhez, és ahhoz, ahogy azok a véglapokhoz viszonyulnak" - mondta. "Kicsit hasonlít a helyzet ahhoz, mint amikor szélesebbé váltak az első szárnyak 2009-ben. Katasztrófa volt, ahogy kezdődött, de aztán belejöttünk.”