A McLaren a Malajziai Nagydíj első edzésnapján nem mutatott annyira ütős formát, mint a szezon első versenyhétvégéjén, pedig Ron Dennis nemrég úgy fogalmazott, hogy Melbourne-höz képest körönként fél másodperces javulásra számít csapatától. Jenson Button a délutáni edzésen a 8., Kevin Magnussen a 12. helyen zárt, és mindketten nehézségekről számoltak be.
Mindez annak ellenére alakult így, hogy délelőtt még minden szépnek látszott, hiszen a csapat új orrkúpja megfelelően teljesített. "Az első benyomások pozitívak voltak" - mondta az újításról Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. "Jenson és Kevin délelőtt egyaránt képes volt azonnal erős köröket futni, és mindketten arról számoltak be, hogy az autót jónak érzik a gyors és a lassú kanyarokban is."
"A délutánunk azonban nehezebben alakult, mert a két edzés között végrehajtott változtatásaink nem hozták meg azt a javulást, amiben bíztunk." Button nem sok pozitívumot tudott felsorolni. "Nem vagyunk olyan gyorsak a lendületes kanyarokban, mint szeretnénk, és ez még jobban kiütközik a hőségben, ha gondok vannak a leszorítóerővel. A hosszú etapjaink tehát problémásak voltak, mind a gumikopás, mind a tempó szempontjából" - közölte.
Ezt alátámasztják a szektoradatok is: a McLaren párosa a délutáni edzésen csak a 12. és a 16. helyen végzett a húsz pilóta között a tempós kanyarok által uralt középső szektorban (Pastor Maldonado és Kamui Kobajasi egyetlen körre sem tudott kihajtani műszaki probléma miatt), jóval hátrébb, mint a pálya másik két egységében, ahol az egyenesek vannak túlsúlyban. A végsebesség tekintetében Button és Magnussen is az első öt között végzett.
Az újonc dán napja nem alakult zökkenőmentesen, ugyanis először vezetett autót ilyen hőségben, és az időjárás bezavart a felkészülésébe is: az első tréningen az egyik szenzor túlmelegedést észlelt az erőforrásában, ezért kímélő üzemmódba kapcsolta, amire Magnussen a teljesítményvesztés miatt a motor kikapcsolásával reagált.
Ezzel nem vesztett sok edzésidőt, de összességében hasonló problémákat tapasztalt, mint csapattársa. "Igyekezni fogok úgy beállítani az autót, hogy óvjuk a hátsó gumikat" - mondta. "Azoknak a túlmelegedése jelenti számomra a legnagyobb problémát. Az abroncsok teljesen másképp viselkednek, mint Ausztráliában." Ott egyébként a Pirelli a közepes keverékű gumikhoz a lágyakat társította, míg Malajziába a keményeket vitte el melléjük.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!