Az előszezoni tesztek során futott leggyorsabb köridőkből önmagában nem sok információt lehet leszűrni. Sokkal mérvadóbbnak tekinthetjük a versenyszimulációkat, azaz egy teljes versenytáv egyhuzamban történő megtételét. Ez különösen igaz 2014-ben, amikor a nyers tempó mellett az is rendkívül fontos, hogy a csapatok hogyan tudnak bánni a futam során rendelkezésükre álló, mindössze 100 kilogrammnyi üzemanyaggal. Az Auto Motor und Sport című német szaklap kiértékelte a bahreini tesztek 8 napján futott versenyszimulációkat, melyekből kiderül, hogy a Mercedes-motoros autók mind a rövid, mind a hosszabb etapokon a többiek előtt járnak.
Mivel a csapatok többsége komoly megbízhatósági gondokkal küszködött, a szokásosnál jóval kevesebb, mindössze kilenc versenyző tett meg egy versenynek megfelelő távot Bahreinben. Az ő versenyszimulációjuk sem volt azonban hibátlan, hiszen az etapjaikat több alkalommal is meg kellett szakítaniuk a piros zászlók miatt. Az Auto Motor und Sport kilenc szimulációt elemzett ki részletesen, köztük több olyat, amely nem egészen felelt meg az 57 körös bahreini versenynek, de a táv legalább háromnegyedéből állt. Az összesítésből a bokszkiállások köreit is kihagyták, hiszen ezekre egyes csapatok több, mások kevesebb időt szántak.
Mindössze két olyan versenyző volt, aki a tesztek során két versenyszimulációt is teljesített, ráadásul ők ketten, Valtteri Bottas és Nico Rosberg bizonyultak a leggyorsabbnak is. A Williams finn versenyzője már az első bahreini gyakorlás második napján megfutotta azt a szimulációt, amellyel az összesített tabellán is az élen végzett: 47 körét átlagosan 1:40.342-es köridőkkel teljesítette, a leggyorsabb ideje 1:37.328 volt. Bottas három – ebből kettő tervezett – bokszkiállással tette meg a távot, az utolsó 6 körre azonban egy piros zászlós időszak miatt nem került sor, ezért nem lehetünk benne biztosak, hogy a Williams eljutott volna-e a célig 100 kg üzemanyaggal.
Bottas a második héten futott egy újabb versenyszimulációt, 1:41.515-ös átlaga azonban csak az összesítés 4. helyére volt elég, a mercedeses Nico Rosberg ugyanis mindkét próbálkozásával gyorsabb volt ennél. A német az utolsó előtti tesztnapon 1:40.621-es átlaggal, négy kiállással teljesített 54 kört, tehát 279 ezreddel volt lassabb, mint Bottas. Három nappal korábban egy 2 tizeddel lassabb szimulációt is lebonyolított, három bokszkiállással.
A Williams és a Mercedes mögött a McLaren-es Jenson Button végzett, ő azonban már több mint egy másodperccel elmaradt Bottas eredményétől, átlagban 1:41.574-es köröket futott. Csapattársa, Kevin Magnussen két nappal később további másfél másodperccel elmaradt ettől. A dánt a két Force India, Sergio Pérez és Nico Hülkenberg is megelőzte, közéjük Fernando Alonso furakodott be a Ferrarival, 1:42.551-es átlagidővel.
Érdekesség, hogy a bokszkiállások idejeit is beleszámítva Bottas a becslések szerint 1 óra 40 perc alatt teljesítette volna a versenyt, míg Sebastian Vettelnek 2013-ban 1 óra 36 percre volt szüksége a győzelemhez. Összességében tehát arra lehet számítani, hogy az autók a hosszabb etapokon sem fognak drasztikusan lelassulni az üzemanyag-spórolás miatt.
A bahreini versenyszimulációk:
1. ValtteriBottas (Williams) 1:40.342 - 47 kör - 3 bokszkiállás
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:40.621 - 54 kör - 4 bokszkiállás
3. Nico Rosberg (Mercedes) 1:40.865 - 48 kör - 3 bokszkiállás
4. Valtteri Bottas (Williams) 1:41.515 - 53 kör - 2 bokszkiállás
5. Jenson Button (McLaren) 1:41.574 - 51 kör - 3 bokszkiállás
6. Sergio Pérez (Force India) 1:42.336 - 48 kör - 2 bokszkiállás
7. Fernando Alonso (Ferrari) 1:42.551 - 52 kör - 3 bokszkiállás
8. Nico Hülkenberg (Force India) 1:42.921 - 47 kör - 2 bokszkiállás
9. Kevin Magnussen (McLaren) 1:43.003 - 53 kör - 2 bokszkiállás