Vasárnap, a Bahreinben rendezett tizenkettedik tesztnappal lezárult a Forma-1 2014-es előszezonja: a csapatok legközelebb a jövő hétvégi, idénynyitó Ausztrál Nagydíjon küldhetik pályára az autóikat – bár némelyikük a szabályok által lehetővé tett két „promóciós napon", kizárólag bemutatógumikkal még addig is tölthet valamennyi időt a pályán (a Red Bull például a hírek szerint hétfőn Szahírban is maradt).
Az egy jerezi és két bahreini teszt alább látható, részletes statisztikáiból kiderül, hogy a versenyzők közül a mercedeses Nico Rosberg vezetett a legtöbbet: hat nap alatt 2813 km-t. Ez annak ellenére csaknem 700 km-rel több a csapattársa, Lewis Hamilton által megtett távolságnál, hogy a brit még plusz fél napot is kapott az ő rovására az első teszthét végén, mert a nyitónapot jórészt elvesztegette, miután letört az autójáról az első vezetőszárny.
Ennél is feltűnőbb aránytalanság alakult ki a Ferrarinál. A csapathoz visszatérő Kimi Räikkönennek alighanem nagyobb szüksége lett volna a körökre, hogy újra beilleszkedjen hozzájuk, a tesztek alatt azonban kiszámíthatatlan, hogy mikor jelentkeznek a műszaki problémák, s végül úgy alakult, hogy Fernando Alonso szinte pontosan másfélszer annyi (2698) kilométert vezethetett, mint ő (1790). Ezt természetesen a véletlen hozta így: a Ferrari mindkettejüknek hat-hat napot biztosított az autóban.
Hasonló volt a helyzet a McLarennél, ahol Kevin Magnussen szintén a csapattársa által megtett távolság durván másfélszeresét teljesítette, bár ez még viszonylag szerencsés felállás, mert neki újoncként eleve több időt kellett töltenie az autóban, mint Jenson Buttonnak. A Forma-1-ben az idén bemutatkozó pilóták közül a GP3-bajnok Danyiil Kvjat járt a legrosszabbul, aki csupán 1117 km-t tudott vezetni a Toro Rossóval. Összességében a legkevesebb, 493 km-nek megfelelő kört Romain Grosjean tehette meg.
A csapatok sorában egyébként is a jerezi tesztet kihagyó, végig rengeteg technikai hibával küzdő Lotus tesztelte a legkevesebbet: Bahreinben összesen 1288 km-t, ami a Mercedes által teljesített táv kb. egynegyede. El is ismerik, hogy szerencse nélkül Melbourne-ben nem lesznek képesek eljutni a célig. 1711 km-es teljesítményével a Red Bull sem büszkélkedhet, míg öt olyan csapat is volt, amely átlépte a 4000 km-es határt.
Bár a legtöbben a Mercedest tartják a toronymagas favoritnak, az előszezon utolsó napjaiban felzárkózott melléjük a Williams is. Bahreinben már valójában a grove-i istálló töltötte a legtöbb időt a pályán, ráadásul ők kevesebb műszaki gonddal küszködtek, és a legjobb köridőt is Felipe Massa érte el. Igaz, csupán 2 századmásodperccel előzte meg Hamiltont, és 25 ezreddel Rosberget, miközben a két alakulat legközelebbi kihívója, a Ferrari egy teljes másodperccel lemaradt az összesített tabellán.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!