Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon viharos fogadtatásban részesült a megújult Forma-1: a közönség jelentős részének nem tetszett a turbómotorok hangja, és sokan úgy látták, hogy a versenyzőknek túlságosan spórolniuk kellett a benzinnel, ami megakadályozta a kiélezett küzdelem kibontakozását. A verseny szervezői kilátásba helyezték, hogy pert indítanak a sport ellen a helyszíni élmény megromlása miatt, és még Bernie Ecclestone is visszakövetelte a szívómotorok erőteljesebb hangját.
A háromszoros világbajnok Niki Lauda azonban abszurdnak tartja a kritikákat, és kijelentette, hogy a Forma-1 szerinte teljesen jó irányba halad. „Egyértelműen vitába kell szállnom Bernie-vel. A sport vonzerejét nem kizárólag a hangja határozza meg" – jelentette ki a Die Welt-nek nyilatkozva. „Sokkal inkább a pályán zajló akciók és a minél izgalmasabb küzdelem a lehető legnagyobb kihívást jelentő, modern technológiákkal és olyan versenyzőkkel, akik képesek a legmagasabb szinten uralni ezeket az autókat."
„Számomra abszurd és felfoghatatlan csak a hangról beszélni. Megfeledkezünk arról, hogy ezek az autók a csúcstechnikának köszönhetően gyorsabbak (az egyenesekben), mint az elavult V8-asok. Ennek semmi köze ahhoz, hogy a kipufogó milyen hangot ad. Az ötlet, hogy mesterségesen növeljük a hangerőt, teljesen rossz irány, és kifejezetten bizarr."
„A Forma-1 jó úton jár. Alapszabály, hogy a lehető leggyorsabban kell haladnia a korral, nem visszafelé kell fejlődnie. Számomra ez az egyetlen helyes hozzáállás."
Lauda nem ért egyet azokkal sem, akik unalmasnak találták a melbourne-i idénynyitót. Szerinte a verseny „a kortárs Forma-1 bemutatója volt", és nem tudja, miért fogadták sokan fanyalogva. Emlékeztetett rá, hogy a 2015-től a McLarennel motorszállítói szerződést kötő Hondát is az új szabályok csábították vissza a sportba.
„Végre egy olyan sorozatról beszélünk, amely teljesen összhangban van a technológiai trendekkel" – mondta. „Új korszakba léptünk; megváltoztak a közlekedés és a környezettudatosság feltételei, lendületbe jött a hibrid autók fejlesztése. Gondolnunk kell a minden szinten csúcstechnikával átszőtt világban élő emberek életminőségének valamennyi kihívására."
„A régi nyolchengeres motorok ezeknek már nem feleltek meg. A turbók nagyobb teljesítményt biztosítanak kisebb fogyasztás és zajártalom mellett, így kevésbé károsítják a környezetet, kedvezőbbek a karbonemissziós tulajdonságaik. A Honda jövőre pontosan ezért tér vissza az F1-be, hogy csatlakozzon a Renault-hoz, a Ferrari-Fiathoz, valamint a Mercedeshez, és talán más gyártók is követni fogják a példáját. Én ebben csakis előnyöket látok."
Az FIA elnöke, Jean Todt ugyanakkor a napokban kijelentette, hogy amennyiben a közönség tartósan elégedetlen marad az új motorok hangjával, ő nem zárkózik el a változtatások elől.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!