Amikor a Mercedes a Safety Car-fázis alatt a csapatrádión keresztül óvatosságra intette a versenyzőit, a legtöbben arra gondoltak, hogy Nico Rosberg a Bahreini Nagydíj utolsó tíz köre alatt már nem is fogja támadni az élen álló csapattársát, Lewis Hamiltont. Hamar kiderült azonban, hogy nem csapatutasításról volt szó, Rosberg ugyanis a gyorsabb gumikon rendszeresen megpróbálkozott az előzéssel. Többször is Hamilton elé tudott kerülni, aki azonban mindig visszavágott, és megtartotta az első helyét.
A verseny után a Mercedes-igazgató Paddy Lowe megerősítette, hogy szabad kezet adtak a versenyzőiknek. „Gondoljanak bele, mi történt volna, ha mondjuk a második körtől kezdve csapatutasítást alkalmazunk – ez a Forma-1-re és a Mercedes filozófiájára nézve is szörnyű lett volna” – jelentette ki. „Tartoztunk ennyivel magunknak, a sportnak és a versenyzőinknek is.”
Noha Rosberg és Hamilton többször vészesen közel került egymáshoz a pályán, Lowe azt állítja, teljes mértékben megbízott a pilótái képességeiben. „Őszintén szólva nem izgultam túlságosan, hiszen tudom, hogy mindketten nagyszerű, profi versenyzők” – magyarázta. „Tapasztalt pilótákról van szó, akik tudják, mit csinálnak. A Safety Car-fázis alatt azért emlékeztettem őket, hogy a célbaérés a legfőbb feladatuk.”
„Ez azonban nem azt jelentette, hogy nem versenyezhetnek egymással – csak arra kértem őket, hogy ne lépjék át azt a határt, amely után már veszélybe sodornák az autóikat. Ezt a feladatot tökéletesen teljesítették” – mondta Lowe.
A futam után Rosberg és Hamilton is úgy nyilatkozott, hogy élvezte az egész versenyen át tartó, sportszerű küzdelmet.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!