A Mercedes tarol a Forma-1-ben a turbómotorokkal: a gyári csapatuk eddig mind a négy idei nagydíjat simán megnyerte, és jelenleg vitathatatlanul az övék a legerősebb erőforrás a mezőnyben. Ezt mutatja, hogy mind a négy ügyfelük az első hat között áll a konstruktőri tabellán - pedig a Force India korábban nem szokott ennyire elöl, a második-harmadik pozíció környékén lenni, míg a Williams máris sokszorosát gyűjtötte a 2013-as pontjainak.
A többi gyártó igyekszik behozni a lemaradását, ami nem könnyű, de a Renault nagyköveteként tevékenykedő Alain Prost szerint nem is reménytelen. A Renault-t képesnek tartja rá. "Kicsit késve vágtak bele a programba, és a Mercedes talán előrébb járt náluk, de ez is része a játéknak. Az, hogy (a Mercedes) egyszerre fejlesztette a kasznit és a motort, nagymértékben egymáshoz igazítva őket, ekkora különbséget eredményezhetett. Ezt el kell fogadni" - nyilatkozta az Autosportnak, utalva a gyári csapat előnyére.
"A legfontosabb a kitartó munka és a minél gyorsabb fejlődés. Várjunk még két-három futamot! Lehet, hogy jelentős változás történik a sorrendben."
A négyszeres világbajnok ugyanakkor az összetett szempontjából örömtelinek tartja, hogy a Renault uralmát megszakítva most egy másik motorgyártó csapata vezeti a tabellát.
A kínai és a spanyolországi verseny között három hét szünet van, ezt a Renault is megpróbálja a teljesítmény fokozására kihasználni. A gyártónak kedvezhet, hogy a bajnokságban soron következő két pálya, a barcelonai és a monacói nem bővelkedik hosszú egyenesekben, így a motorerőnek is kisebb lesz a szerepe. A Red Bullnál úgy vélték, hogy az előző pályákon a Mercedes versenyzői az egyenesekben több mint fél másodpercet vertek Sebastian Vettelre és Daniel Ricciardóra.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!