A McLaren – némi meglepetésre – az Ausztrál Nagydíj után vezette a konstruktőri világbajnokságot, mivel Daniel Ricciardo kizárása miatt két dobogós helyet is szereztek az alapvetően megbízhatóságra, nem pedig teljesítményre hangolt MP4-29-essel. Bár Malajziába átfogó fejlesztési csomaggal érkeztek, amelynek Ron Dennis szerint fél másodpercet kellett volna jelentenie körönként, a teljesítményük így is erősen visszaesett: csak a 6. és a 9. helyet tudták megkaparintani.
A Lotustól télen átszerződött Eric Boullier versenyigazgató szerint a következő versenyeken sem fognak előrébb végezni, ha nem tudják drámaian javítani az MP4-29 versenyképességét a többi autóhoz képest. „Az a baj, hogy szerintem nem egyszeri esetről van szó – nyilatkozta Boullier az Autosportnak, amikor arról kérdezték, hogy a McLaren malajziai visszaesése tartós lesz-e.
„Melbourne-ben azt mondtuk, elégedettek vagyunk az eredménnyel, mert akkor még opportunisták voltunk. De már akkor is tudtuk, hogy a többiek gyorsan fel fognak zárkózni hozzánk, amint elvégzik a szükséges finomhangolásokat a balanszon, a futóművön és az autóik minden más alkatrészén, különösen az elektronikán. Ez be is igazolódott.”
Boullier szerint a meleg és párás malajziai időjárás is hozzájárult a problémáikhoz. „Ez egy negatív spirál, amikor meleg van. A kis leszorítóerő miatt az autónk jobban csúszkál, ezért a gumik túlmelegszenek, és ha valaki átlépi a gumik üzemi hőmérsékleti tartományának felső határát, akkor bajba kerül. Pontosan ez történt velünk. Nagyon forró volt az idő, és küszködtünk a tapadással.”
„Furcsa, hogy alig volt műszaki probléma a mezőnyben. Elmondható, hogy a Melbourne-i stratégiánk - amely a megbízhatóságot mindennél előrébb helyezte – helyes volt, de Malajziában már nem vált be, mivel a legtöbb autó eljutott a kockás zászlóig. Tudjuk, hogy nagyon fel kell zárkóznunk a teljesítmény tekintetében, agresszíven kell fejlesztenünk az autót” – tette hozzá a versenyigazgató, aki még azt is elárulta, hogy Bahreinbe is visznek egy újabb fejlesztési csomagot.
„Az egyik legnagyobb feladatunk a téli felkészülés során az volt, hogy a szélcsatornában, a számítógépes tervezés során, és a pályán szerzett adatokat összhangba hozzuk egymással. Amit a bahreini teszteken, Melbourne-ben és Malajziában láttunk, azt mutatta, hogy minden fejlesztés azt hozta a pályán is, amit vártunk tőle, ami jó jel, és egyben stabil alapot jelent.”
Jenson Button véleménye kissé elért Boullier-étől, a brit versenyző szerint a szepangi pálya vonalvezetése is okolható a gyengébb szereplésért. „Nem gondolom, hogy olyan versenyképesek voltunk, mint az első futamon, de ez pályafüggő. Érzem, hogy előreléptünk az autóval. Nem teszteltük egymáshoz képest az új alkatrészeket a régiekkel, de ez nem is lett volna lehetséges ilyen nagy aerodinamikai változások esetében. Túl sok időbe kerülne, ezért inkább a szélcsatorna adataira kell támaszkodunk.”
„Ami a szélcsatorna szerint javulást jelentett, az eddig a pályán is visszaigazolódott, ami remek. Úgy érzem, a fejlesztések előnyünkre váltak, de a szepangi pálya nem feküdt nekünk. Az autónk erősségei itt nem mutatkoztak meg, és a hőség csak rontott a helyzeten. Hűvösebb időben szerintem elfogadhatóbb lesz a tempónk” – tette hozzá 2009 világbajnoka.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!