Bahreinben egyik McLaren sem jutott el a kockás zászlóig: Kevin Magnussen autója már a safety car periódus alatt megállt, de Jenson Buttoné sem bírta sokkal tovább az újraindítást követően.
„Kipróbáltunk valamit a hétvégén, de nem gondoltuk volna, hogy olyan hatása lesz, mint amit végül tapasztaltunk. Ezért romlott el a kuplung” – nyilatkozta Button a Kínai Nagydíj első szabadedzése előtt riportereknek.
„De ez rendben van, mert nem egy váratlan hiba jött elő, tudtuk az okát már a verseny alatt is, bár ez egy kis keserűséget okozott. Folyamatosan javulni próbálunk, mert még fél tized is nagy különbséget jelenthet a rajtrácson. Nem arról van szó, hogy nagy dolgokat tettünk kockára, egy láncreakció eredményezte a hibát.”
A kiesés azért lehetett különösen fájó Buttonnak, mert a McLaren versenyképessége még a csapatot is meglepte Bahreinben, a kiesésekor a sok pontot jelentő ötödik helyen állt a brit, és arra is volt esélye, hogy előrébb lépjen. „Az egy olyan pálya volt, ahol normál esetben küszködni szoktunk a hajtott kerekek tapadásával, épp ezért volt meglepő, hogy milyen jól szerepeltünk. Persze nem mi voltunk a leggyorsabbak, de már hosszú ideje senki sem tudja megközelíteni a Mercedest” – folytatta a brit versenyző.
Button a Kínai Nagydíjról is mondott pár szót: „nem vagyunk rossz helyzetben, ezt a pályát kifejezetten élvezem. Nagyon jól szoktuk itt beállítani az autót, tavaly még azzal a gyengébb autóval is ötödikek voltunk. Ha jól hajtjuk végre a stratégiát, akár még a dobogóért is küzdhetünk” – fejezte be 2009 világbajnoka.
Csapattársa, Kevin Magnussen nem az autóról beszélt, hanem arról, hogy kezd rájönni, milyen komoly feladat a középmezőnyben küzdeni a pozíciókért. A dán versenyző nem szokott hozzá a forgalomban vezetéshez, mivel tavaly legtöbbször a mezőny elején haladt a Formula Renault 3.5 bajnokságban, amelyet fölényesen meg is nyert.
A dán bevallotta, hogy szoknia kell még a középmezőnyben történő vezetést: „nem könnyű a mezőnyben menni. Ez egy másfajta verseny. Amikor elöl vagy, leginkább azzal a nyomással kell foglalkoznod, ami az élen haladókra nehezedik amiatt, hogy a győzelemért harcolsz. Teljesen más a mezőny közepén lenni, könnyű belefáradni abba, hogy csak a kilencedik vagy a hatodik vagy. Tanulnom is kell még ezt a fajta vezetést, mert a nagyobb forgalomban az ütközés esélye is megnő.”
Magnussen elismerte, hogy részben felelős a Kimi Räikkönennel történt ütközéseiért, amelyek mindkettőjük versenyét megpecsételték Malajziában és Bahreinben is. „Nem hinném, hogy csak én vagyok a hibás ezekben az ütközésekben, de vállalnom kell a felelősség egy részét. Senkivel sem lenne szabad ütköznöm, tiszta versenyeket kellene futnom, mert egy első szárnycsere vagy egy öt másodperces stop&go büntetés egyáltalán nem ideális”- tette hozzá az Ausztráliában másodikként végző újonc dán.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!