Az év második szezonközi, Barcelonában rendezett tesztjének zárónapján Pastor Maldonado végzett az élen a Lotusszal. A venezuelai pilóta legjobb ideje 1:24.871 lett, jobb, mint amivel Lewis Hamilton a hétvégén megszerezte a pole pozíciót, de a Spanyol Nagydíjon a közepes volt a legpuhább gumikeverék, míg Maldonado ma a szuperlágyakon bizonyult a leggyorsabbnak. A tabella első helyét az utolsó etapjában vette vissza Nico Rosbergtől, aki röviddel az ebédszünet után előzte meg őt.
A Mercedes ezúttal az autó kipufogóvégére szerelt hangerősítő miatt kapott nagy figyelmet: a trombitára hasonlító szerkezettel a hangélményen próbáltak javítani, amelyre a közönség egy része sokat panaszkodik a turbómotorok bevezetése óta, de úgy tűnik, hogy nem ez lesz rá a megoldás. A helyszínen dolgozó riporterek szerint az autók nem lettek érezhetően hangosabbak, és maga Rosberg sem tapasztalta ezt. "Nem vált be" - írta Twitteren a hangerősítőről. "Nem lettek sokkal hangosabbak (az autók). Tovább keressük a megoldást." A szerkezettől délután meg is szabadult a Mercedes.
A 3. helyet Kimi Räikkönen foglalta el a tabellán, aki a keddi műszaki problémák után ma nagyobb fennakadás nélküli napot teljesített a Ferrarival, és 93 körig jutott. Főleg a közepes gumikkal körözött, és aerodinamikai méréseket végzett, valamint a beállításokkal kísérletezett.
A Saubernél ellenben nem működött tökéletesen a Ferrari hajtáslánca, emiatt Esteban Gutiérrez egy órányi edzésidőt vesztett. Később ugyanakkor be tudta hozni a lemaradást, és maradéktalanul elvégezte a csapat által kitűzött programot. "Délelőtt rövid etapokat futottunk, és az aerodinamikával foglalkoztunk, csiszolva a Spanyol Nagydíjra készített fejlesztési csomagon" - közölte Paul Russell, az istálló tesztmérnöke. "Ebéd után különböző felfüggesztés-elemeket teszteltünk hosszabb etapokon, sok benzinnel, hogy megnézzük, miképp viselkednek versenykörülmények között. Emellett az autó beállításaival is foglalkoztunk."
A Williamsnél Susie Wolff tesztpilótanő másodszor ült F1-es autóba hagyományos (nem egyenesfutási) teszten, és az ötödik legjobb időt érte el - a lágy gumikon -, három tizeddel lemaradva Gutiérreztől. A napja nem alakult tökéletesen, mivel délelőtt megpördült egyszer. "Az egyik felváltásnál elvesztettem az irányítást az autó hátulja fölött a hajtűkanyarból kijövet. Meglepett, hogy milyen nagy a motor nyomatéka" - mondta a Sky Sportsnak. Rod Nelson, a Williams tesztgárdájának vezetője eredményesnek nevezte a napot.
A Marussiánál szerdán vezető Jules Bianchi idő előtt garázsba kényszerült egy műszaki hiba következtében, de még mindig jobban járt, mint Sebastian Vettel, Danyiil Kvjat vagy Robin Frijns. A bajnoki címvédő autóját sokáig szerelte a Red Bull a keddi váltóhiba után, ezért csak késve tudta megkezdeni a munkát. "A probléma kijavítása és az autó üzemképessé tétele sok időt vett igénybe, ami elhalasztotta a délelőtti kezdésünket" - nyilatkozta a csapat mérnöke, Andy Damerum. "Ebéd előtt sikerült megtennünk néhány etapot, hogy Sebastian legalább ráérezzen az autóra, de az nem működött úgy, ahogy akarta, ezért a szünet alatt változtattunk néhány beállításon. A délután eredményesen alakult."
Kvjat mindössze 21 kört tudott megtenni, és kétszer is meg kellett szakítani a tesztet a lerobbanó Toro Rosso miatt. A Caterham viszont talán még ennyi kilométernek is örült volna, ugyanis Kamui Kobajasi keddi balesetét követően nem tudták megjavítani az autót, melyet a tervek szerint ma Robin Frijns vezetett volna.
A Pirelli gumitesztelési feladatait ezúttal a McLaren és a Force India látta el egy-egy fiatal pilótával, Stoffel Vandoorne-nal és Daniel Juncadellával. Előbbi egyúttal teljesítette az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 kilométeres távot is, amikor mindenkinél több, 135 kört tett meg.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!