A pénteki szabadedzéseken a Ferrari bizonyult a második leggyorsabb csapatnak Ausztriában, miután Fernando Alonso mindkét gyakorláson a 3. helyet tudta megszerezni a Mercedesek mögött. A spanyol délelőtt mindössze 3 tizeddel maradt el a legjobb köridőt elérő Nico Rosbergtől, a mérvadóbb délutáni edzésen viszont 9 tizedet kapott Lewis Hamiltontól.
Alonso szokásához híven nem nyilatkozott a csapat esélyeiről a pénteki gyakorlások után, de elmondta, hogy a Ferrari sikeresen teljesítette a kitűzött programját. „Mindkét edzésen eltérő programot futottunk Kimi (Räikkönennel), ezért most össze kell hasonlítanunk az adatokat, hogy kiderüljön, a kipróbált elemek közül melyik viselkedett a legjobban” – magyarázta Alonso. „A gumik tekintetében nem ért minket meglepetés, a szuperlágyak tűnnek gyorsabbnak, az időmérőn biztos ezt használjuk majd. A versenystratégiáról azonban még lehetetlen jóslatokba bocsátkozni.”
Alonso szerint a gumik viselkedése is változhat a következő napokban, hiszen a pénteki felhős, esős idő után szombatra már napsütést jósolnak. „Ez azt jelenti, hogy bármi megtörténhet. Remélhetőleg egy remek show-val ajándékozzuk meg a közönséget, akik már ma is szép számmal látogattak ki a pályára.”
Kimi Räikkönen mindkét edzésen jócskán elmaradt csapattársától, délelőtt és délután is a 11. helyen végzett. Ennek ellenére nem aggódik különösebben, hiszen Alonsóhoz hasonlóan sok kört tudott megtenni, és délután javulást is észlelt a Ferrarinál. „Ma az új aerodinamikai elemek tesztelése volt a fő feladatunk” – mondta. „Fernandóval együtt különböző beállításokat próbálgattunk: én az autó elején, ő pedig a hátulján végzett teszteket, az adatokat pedig később összehasonlítjuk majd.”
„Délután jobbnak éreztem az autómat, de különböző okokból – például a tapadás hiánya és a szél miatt – nem tudtam összerakni egy jó kört, az utolsó szektorban nem tudtam javítani” – tette hozzá a finn, aki délután fél másodperccel volt lassabb Alonsónál.
Pat Fry szerint Spielbergben különösen fontos lesz, hogy a Ferrari jól szerepeljen az időmérőn, ugyanis rendkívül kis különbségek várhatóak a Mercedest követő csapatok között. „Ez egy olyan rövid pálya, hogy akár egyetlen tizedmásodpercen is több helyezés múlhat” – mondta a mérnök. „Muszáj lesz tiszta, forgalom nélküli kört futnunk. Ami a versenytempót illeti, a Mercedes mögött egy elég szoros csoport található, ezért egy jó rajthely nagyon sokat jelente – ebben az esetben nem nekünk kellene üldöznünk a többieket.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!