Bár kezd lecsengeni az új turbómotorok vérszegény hangjával kapcsolatos vita, sokan még mindig nem tértek napirendre a szerintük kedvezőtlen változások felett, és David Coulthard úgy véli, joguk is van elégedetlennek lenni.
„A szurkolás élményéhez az F1-es versenyeken hozzátartozott, hogy az ember lázba jött a hangtól és a közeli találkozás élményétől, amint meghallotta a motorokat. Nevetségesen hangzik, hogy szeretünk valamit, amitől megfájdul a fülünk, hiszen azt kevesen hallgatjuk szívesen, ha a feleségünk túl sokat beszél!" – viccelődött a tizenháromszoros nagydíjgyőztes, aki jelenleg a BBC kommentátoraként dolgozik.
„De a versenyautóknál éppúgy szól az élmény a hangról is, mint a zenénél. Ha a Rolling Stones azt mondaná, ma csak akusztikus koncertet adunk, mert megöregedtünk, és nincs kedvünk a zajhoz, a közönség nem lenne túl boldog, és joggal. Ugyanez érvényes az F1-re. Úgy tudom, Monacóban az idén 20 százalékkal kevesebb volt a néző. Kötelességeink vannak a szurkolókkal szemben, és ők úgyis kinyilvánítják a véleményüket, mert tudják, mit akarnak."
Coulthard szerint azonban a versenyzők sem kedvelték meg az új turbómotorokat, mert nem nyújtanak eléggé elemi vezetési élményt. „Nem boldogok" – mondta DC. „A marketingesek imádják ezeket a motorokat, mert azoknak köszönhetően megindokolhatják, hogy miért költenek az F1-re. Én ezt tökéletesen megértem, a pilóták viszont nem szeretik vezetni az autókat."
„Nico (Rosberg) és Lewis (Hamilton) valószínűleg jobban élvezi a dolgot, mivel nekik gyorsabb autójuk van, de négyszemközt ők is elismerik, hogy a vezetési élmény nem olyan jó, mint volt. Én emlékszem rá, hogy kölyökként egyszer a silverstone-i Stowe kanyarnál álltam. A reggeli ködből egyszerre előtűnt (Jean) Alesi V12-es Ferrarija, és a hang lenyűgöző volt – hallottam közeledni, és tudtam, hogy egy Ferrari lesz. Csak tátottam a számat, amikor elsuhant mellettem."
Ugyanakkor megoszlanak a vélemények arról, hogy a hang változása komoly problémát jelent-e. A Hungaroring vezetői például azt mondták, szerintük nem befolyásolja érdemben a versenyzés minőségét.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!