Kimi Räikkönen hatalmas, de szerencsés kimenetelű balesetet szenvedett Silverstone-ban amiatt, hogy kisodródott a bukótérbe, és a pálya felé visszarobogva megdobta Ferrariját a göröngyös füves sáv. Az irányíthatatlanná vált autó előbb a szalagkorlátnak csapódott, majd visszacsúszott az aszfaltra, ahol csak Felipe Massa vészfékezése mentette meg attól, hogy az érkező Williams ne ütközzön neki teljes sebességgel oldalról.
Charlie Whiting versenyigazgató a következő futamon, a Német Nagydíj egyik versenyzői eligazításán átbeszélte a helyzetet a pilótákkal, és figyelmeztette őket, hogy hasonló esetben mindenki legyen körültekintőbb. "Nem változtatunk az elveinken, le vannak írnak a szabálykönyvben. Az a versenyző, aki elhagyja a pályát, visszatérhet rá, de ezt biztonságosan kell megtennie, anélkül, hogy előnyt szerezne" - nyilatkozta az Autosportnak.
"Emlékeztettük a versenyzőket rá, hogy ha a füvön keresztül térnek vissza a pályára, óvatosnak kell lenniük, mert nem várhatják el, hogy a gyep olyan sima legyen, mint egy billiárdasztal. Ez egyszerűen megoldhatatlan."
A finn manőverét nem vizsgálták a sportfelügyelők, így büntetést sem kapott, ennek ellenére sokan felelőtlenséggel vádolják, amiért ekkora tempóval próbált visszatérni a pályára. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) lefolytatott egy rutinvizsgálatot a baleset ügyében, a büntetést azonban azért nem találták indokoltnak, mert az adatok szerint Räikkönen, miután 230 km/ó-s sebességgel kisodródott, a bukótérben lelassult valamelyest.
Whiting állítólag úgy fogalmazott az eligazításon, hogy Räikkönen szerencsésnek érezheti magát, amiért az esetét nem jelentették a sportfelügyelőknek. Az Autosportnak annyit ismert el, hogy a finn szerinte is lehetett volna óvatosabb. "Véleményem szerint Kimi visszatérése nem volt kifejezetten biztonságos. Körültekintőbbnek kellett volna lennie" - mondta Whiting.
A megpördülő, s a Ferrarinak a balhátsó kerekével nekiütköző Felipe Massa szintén kiesett a baleset következtében. Mindazonáltal úgy vélte, hogy a legtöbb pilóta ugyanúgy cselekedett volna, mint Räikkönen. "A szabadedzésen ilyenkor elvesszük a gázt, de a versenyen arra törekszünk, hogy minél hamarabb visszatérjünk a pályára" - mondta.
Räikkönen a baleset után a bokáját és a bordáit fájlalta, de csak a júliusi tesztet kellett kihagynia emiatt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!