Véget ért az idény harmadik szezon közbeni tesztje Silverstone-ban, ahol szerdán a Marussia versenyzője, Jules Bianchi volt a leggyorsabb, aki ezúttal egy Ferrari volánja mögött körözött. A kedden még eredeti csapatával dolgozó francia a Brit Nagydíjon balesetet szenvedett Kimi Räikkönent helyettesítette a teszten, és nem is vallott szégyent: 1:35.262-es köre mindössze 2 századdal volt lassabb, mint Felipe Massa kedden elért legjobb ideje.
A Ferrari utánpótlás-programjából kikerülő Bianchi először vezethette az F14 T-t, de szerdán rögtön megtett vele 89 kört, amivel a mezőny legszorgalmasabb versenyzőjének bizonyult. „Kiegyensúlyozott köröket futottam, és a köridőim is jók voltak. Úgy érzem, készen állok, ha egyszer a versenyeken is be kell ülnöm a Ferrariba” – nyilatkozta a nap végén Bianchi, aki a Német Nagydíjra minden bizonnyal visszaadja az autót Räikkönennek.
Bianchi késő délután, egy órával a teszt vége előtt állt az élre, megelőzve a Toro Rosso újoncát, Danyiil Kvjatot. Az orosz majdnem három tizedet kapott Bianchitól, de 5 századdal sikerült megelőznie Kevin Magnussen McLarenét. A 4. helyen végző Giedo van der Garde hátránya már több mint egy másodperc volt, ráadásul a Sauber tesztpilótája miatt 20 perccel korábban le kellett inteni a tesztet, mert a kicsúszása után nem tudták időben rendbe hozni a gumifalat.
A Mercedes a keddi tesztnaphoz hasonlóan ezúttal sem a leggyorsabb köridő elérésére törekedett, Lewis Hamilton 1,4 másodperces hátránnyal csak az 5. helyen végzett. A brit a tervezettnél kevesebb, mindössze 47 kört tudott megtenni, miután délelőtt kicsúszott a Stowe kanyarban. Noha a csapat szerint az autója nem károsodott jelentősebben, Hamilton a következő órákat a garázsban töltötte, és csak kora délután hajtott ki újra a pályára. „A srácok nagyszerű munkát végeztek, hiszen gyorsan megjavították az autómat, és sikerült néhány jó etapot teljesítenem” – nyilatkozta a brit, aki szerint a délután kipróbált újítások közül néhány „igazán jól működött”. „A nap végén is várt ránk néhány fontos etap, de a piros zászló miatt ezekre sajnos nem kerülhetett sor.”
A Williams ezúttal szűk 2 másodperces hátránnyal csak a 6. helyet tudta megszerezni Valtteri Bottasszal, de a csapat elégedetten zárta a kétnapos gyakorlást, hiszen a tervezett programjukat sikerült elvégezniük. Őt Max Chilton követte a Marussiával, aki miatt délelőtt rövid ideig lengetni kellett a piros zászlókat, miután a bokszutcából kihajtva néhány méter után leállt az autója. A 8. helyet a Force India tesztpilótája, Daniel Juncadella szerezte meg a lassú köröket futó, a tesztet 4,1 másodperces hátránnyal záró Sebastian Vettel előtt.
A Lotust vezető Charles Pic délelőtt a Pirelli kísérleti, 18 colos abroncsait tesztelte, amelyeket a tervek szerint 2017-ben – sőt a Pirelli szerint akár egy évvel korábban – vezetnének be a Forma-1-ben. Az új abroncsok ugyanolyan szélesek, mint a jelenlegi 13 colosok, de az átmérőjük 30 milliméterrel nagyobb, és a kerekek összesen 4 kilogrammal nyomnak többet a mostaniaknál. Pic összesen 14 kört tett meg 4 szett kísérleti gumin, amelyeket egyelőre nem a teljesítmény, hanem a kinézet miatt teszteltek. „Szerintem az új abroncsok fantasztikusan néztek ki a Lotuson, és az elképzelés az egész világon pozitív reakciókat váltott ki” – nyilatkozta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery.
A tesztnapot a Caterham tesztpilótája, Julian Leal zárta az utolsó helyen. A GP2-ben versenyző kolumbiai az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez elegendő körszám megtételére törekedett, ezért miután délelőtt 2 kör után leállt az autója, a csapat az eredeti tervekkel ellentétben délután is neki adott lehetőséget Rio Haryanto helyett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!