Niki Lauda a Brit Nagydíj után élesen kritizálta a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), amiért Kimi Räikkönen első körben történt balesete után csak egyórás csúszással indították újra a versenyt. A hosszú piros zászlós időszakra azért volt szükség, mert a finn becsapódó Ferrarija alaposan megrongálta a pályát övező biztonsági korlátot, amelyet a verseny indítása előtt ki kellett javítani.
Lauda szerint „nevetséges”, hogy ilyen hosszú ideig állt a verseny, hiszen a szünet alatt valószínűleg rengeteg tévénéző kapcsolt el a futamról, ami az amúgy is csökkenő nézettséget figyelembe véve nem volt túl szerencsés. Szerinte ráadásul „nulla százalék” volt az esélye annak, hogy egy másik autó pont Räikkönen balesetének helyszínén találja el a korlátot, ezért egy rögtönzött gumifallal is meg lehetet volna oldani a problémát.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting azonban Lauda megjegyzéseit hallva keményen visszaszólt az osztráknak. „Niki nyilatkozata nem sokat segített, hiszen bebizonyította, hogy semmit nem tud a biztonságról” – mondta a háromszoros világbajnokról, aki az F1 egyik legveszélyesebb korszakában versenyzett.
„Nevetséges azt mondani, hogy azon a helyen úgysem történik újabb baleset” – folytatta Whiting az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva. „Ha azt mondtuk volna Felipe Massa 2009-es balesete után, hogy egy másik versenyzőt soha nem fog fejen találni egy rugó, akkor nem harcoltuk volna ki az erősebb sisakrostélyokat.”
Whiting szerint Laudának tiszteletben kellene tartania, mekkora eredményeket ért el az FIA a biztonság terén. „Az is említésre méltó, hogy Kimi alapvetően sértetlenül szállt ki az autójából ezután az óriási ütközés után, ami szintén bizonyítja, hogy mennyit fejlődött a biztonság az utóbbi években” – jelentette ki.
A brit ugyanakkor egyetért Laudával abban, hogy leginkább maga Räikkönen okolható a balesetért, hiszen túl gyorsan akart visszatérni a pályára, miután az aszfalton kívülre kényszerült a rajt utáni helyezkedésben. A Ferrarit megdobta a pálya melletti, egyenetlen füves rész, és a finn elvesztette az irányítását az autója felett. „Jobb lett volna, ha Kimi kicsit óvatosabban tért volna vissza a pályára” – mondta Whiting, aki szerint a silverstone-i pálya sem hibáztatható a balesetért.
„Ez mindenhol problémát jelent” – utalt az egyenetlen talajra. „A füves területeket lehetetlen pontosan a pályához, vagy annak szegélyéhez igazítani. A versenyzőket figyelmeztetnünk kell, hogy a jövőben ésszerű tempóval térjenek vissza a pályára.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!