Noha a szakma és a közvélemény egyetért abban, hogy az új turbókorszak első évére a Mercedes építette meg a legerősebb hajtásláncot, a németek azt állítják, nem csak a motorjuk miatt uralják a 2014-es idényt. A Mercedes gyári csapata idén 11 futamból 9-et megnyert, a pole pozíciót pedig csak egyszer veszítették el az azonos motort használó Williamsszel szemben. Sokak szerint a Ferrarinál és a Renault-nál hatékonyabb motorjuknak köszönhetik a fölényüket, amit az is alátámaszt, hogy a Mercedes hajtásláncaira váltó Williams formája idén óriásit javult, és már a Force India is begyűjtött egy dobogós helyezést.
A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe azonban úgy véli, ennél sokkal többre van szükség a sikerhez. „Ezeknél az autóknál az a lényeg, hogy az egész rendszer jól teljesítsen, ne csak a különálló elemek" – magyarázta az Autosportnak. „Az egész csomagot jól kell összeraknunk: a hajtáslánc és az aerodinamika hatékonysága is fontos, valamint ezek összehangolása is."
„A motornak, az aerodinamikának és a felfüggesztésnek együttesen kell hatékonynak lennie, és az autó súlyát is figyelembe kell vennünk" – tette hozzá Lowe, majd rámutatott, hogy a konstruktőri bajnokság első három csapata közül csak ők használnak Mercedes motort. „A mi autónk nagyon gyors. Más istállók is használják ugyanezt a hajtásláncot, de mégsem olyan gyorsak, mint mi – az egész csomag számít."
Lowe elmondta, a Mercedes arra számított, hogy a Renault és a Ferrari a kezdeti gyermekbetegségek után hamar felzárkózik mögéjük, a saját fejlődésüknek köszönhetően azonban sikerült az erősorrend élén maradniuk. „Azt hittem, a problémáik többségét rövid idő alatt kiküszöbölik" – nyilatkozta. „Nehéz megmondani, mennyit javultak, hiszen mi is rengeteg területen fejlesztettük a hajtásláncunkat."
„A saját programunkra koncentrálunk, és továbbra is keményen dolgozunk azért, hogy futamról futamra javulni tudjunk. Majd kiderül, hogyan alakul a helyzetünk a jövőben, de jelenleg elégedett vagyok azzal, hogy sikerül tartanunk az előnyünket."
A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer egyetért azzal, hogy a Mercedes elsősorban nem a hajtásláncának köszönheti a sikerét. „Szerintem ők akkor is jók lennének, ha a Renault vagy a Ferrari motorjait használnák" – mondta. „Talán idén valóban többet számítanak a motorok, mint korábban, de azt semmiképpen sem mondhatjuk, hogy csak erről szól a széria."
Szafnauer biztos benne, hogy a másik két motorgyártó a 2015-ös idényre megpróbálja lemásolni a Mercedes megoldásait. Noha a motorok fejlesztését továbbra is befagyasztják, a szabályok így is számos módosítást tesznek lehetővé.
„Nem tudom, hogy a többi hajtásláncnál milyen stratégiát követtek, de abban biztos vagyok, hogy a Forma-1-ben mindenki figyeli, mit csinálnak a riválisai – ha úgy gondolják, hogy az egyik istálló talált valamit, amire ők nem jöttek rá, akkor le fogják másolni azt. Így működik ez az üzlet" – jelentette ki az ügyvezető.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!