A Lotus az idén katasztrofális szezont él át: az első tizenegy forduló alatt mindössze kétszer tudtak pontot gyűjteni, Barcelonában és Monacóban, így mindössze 8 pontjuk van, holott tavaly ilyenkor már 187-tel a konstruktőri bajnokság 4. helyén álltak. Az istálló egyik pilótája, Romain Grosjean azonban erőt merít abból, hogy Jenson Button is évekig szenvedett a Hondával, mielőtt 2009-ben egyik évről a másikra világbajnok lett, mert a Brawn GP-vé átalakuló csapata látszólag a semmiből ütőképes autót tudott építeni.
„Már a közeljövőben versenyeket szeretnék nyerni, ezen dolgozunk" – mondta. „Ha visszagondolunk Jensonra, 2008-ban a Hondával ő is küszködött, aztán a csapat neve Brawnra változott, de minden más ugyanaz maradt, és ő világbajnok lett."
„El kell fogadni, hogy az ember pályafutásában lehetnek nehéz évek. Emiatt felesleges frusztrálttá válni" – tette hozzá Grosjean, aki eleinte sok hibát követett el, sportpszichológusi segítséggel azonban mentálisan összeszedettebb lett. „A Brawn kitalálta a dupla diffúzort, az nagyon ügyes ötlet volt. Nem tudom, hogy nálunk készül-e valami hasonló jövőre, de 99,99 százalékig biztos vagyok benne, hogy a csapatunk akkor jobban fog szerepelni."
Grosjean elismerte, hogy egyelőre ő sem képes a maximumát nyújtani, mert küszködik a féktávokon. „Természetesen kisebb a leszorítóerőnk, mint tavaly, a gumik pedig keményebbek, és én nagyon érzékeny vagyok" a fékekre – mondta. „Ezen a területen igyekszünk fejlődni."
„Szeretem, ha az autó következetesen viselkedik, mert akkor lépésről lépésre építhetem fel a hétvégémet, eldöntve, hogy mondjuk a következő körben három méterrel később lépek a fékre, aztán legfeljebb vesztek egy tizedet, ha nem jön össze. Most viszont egy másodpercet is el szoktam bukni a kisodródásokkal."
Közben a Tageblatt című luxemburgi lap arról számolt be, hogy a Lotus anyagi veszteségei kezdenek ijesztően nagyra nőni. Bár a 2012-es üzleti év eredményeit már tavaly le kellett volna adniuk, ezt csak mostanában pótolták. Kiderül belőlük, hogy egyetlen szezon alatt 53 millió eurót vesztettek, így a csapat adóssága 128 millió euróra nőtt. A Lotus pénzügyi problémái egyébként jól dokumentáltak - tavaly Kimi Räikkönen is azok miatt nem kapta meg a fizetését, ami hozzájárult a távozásához.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!