Bár a Mercedes mindkét versenyzője úgy nyilatkozott, hogy jót tesz a Forma-1-nek a Szingapúri Nagydíjtól érvénybe lépő rádiótilalom, nem mindenki rajong az új szabályért. Felipe Massa szerint újra át kell gondolni az azonnali hatállyal bevezetett korlátozást, mert a jelenlegi formájában komoly veszélyt is jelenthet a versenyzőkre.
„Néhány szemponttal én is egyetértek. Ha nem engedik az olyan üzeneteket, amelyben közlik velünk, hogy a csapattársunkhoz képest túl agresszívan használjuk a gumikat az 5-ös kanyarban, az rendben van, ezzel nincs problémám" – mondta a brazil.
„Előfordulhat azonban, hogy túlságosan felmelegítjük a hátsó fékeket, és felforrósodnak. Ilyenkor egyszerűen kigyulladhat az autónk, vagy nagy balesetek is történhetnek" – tette hozzá. „A hajtásláncunk egy nagyon összetett egység, amelynek semmi köze nincs a versenyzőkhöz. Idén is láttunk már olyan incidenseket, például Lewis (Hamilton) esetében, amikor kigyulladt az autó. Ez gyakran előfordulhat, ha nem a megfelelő beállításokat használjuk. Ennek semmi köze a vezetési stílusunkhoz, ez a bonyolult beállításokon múlik."
Az FIA ma több mint 4 órás megbeszélést tartott a csapatokkal az üggyel kapcsolatban, a hírek szerint ugyanis sokan osztoznak Massa véleményében. Az Auto Motor und Sport szerint az FIA hajlik afelé, hogy enyhítsenek a korlátozásokon. Massa elmondta, a pilóták még nem beszéltek a versenyigazgató Charlie Whitinggal az új szabályról, de erre is sor kerül majd. „Ha minden így marad, akkor holnap nagy harc lesz a versenyzői eligazításon..." – jósolta a brazil, akinek az sem tetszik, hogy azonnali hatállyal, a szezon közben vezették be a tilalmat.
„Ez egyáltalán nem megfelelő pillanat. Kicsit furcsának tartom, hogy egy pillanat alatt elfogadtak egy ilyen komoly szabályváltozást" – mondta. „Talán túl sokat beszélgettek mostanában a korábbi versenyzőkkel."
Egyesek szerint a Williams azért is aggódhat, mert azon csapatok közé tartozik, amelyek a legtöbbet bukhatják a korlátozással. Néhány istálló ugyanis a többiekénél kisebb kijelzőt helyezett el az autója kormányán, ezért Szingapúrban lényegesen kevesebb adatot tudnak majd közölni a versenyzőikkel, mint a nagyobb kijelzőt használó riválisaik. Állítólag hetekbe telhet, mire az érintett csapatok elkészíthetik a nagyobb kijelzős kormánykereket.
„Ez is a Mercedest fogja segíteni, pedig már úgyis majdnem megnyerték a világbajnokságot" – kesergett Massa.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!