Élő:
Vágólapra másolva!
Ron Dennis szerint jelenleg csakis gyári támogatású csapatok lehetnek világbajnokok a Forma-1-ben. Úgy véli, ma nem elsősorban a nyers teljesítmény a meghatározó, fontosabb, hogy az erőforrások milyen hatékonyan nyerik vissza az energiát, és a csapatok milyen mértékben férnek hozzá az adataikhoz.

Komoly változás küszöbén áll a McLaren, amely két évtizednyi együttműködés után a Mercedes-Benz erőforrásairól a Honda megoldására vált, ezzel a német márka ügyfeléből a japánok gyári támogatású partnerévé válik. A versenycsapatot is magába foglaló McLaren csoport vezérigazgatója, Ron Dennis szerint jelenleg csakis ilyen felállással lehet a végső győzelemért küzdeni.

„Az a véleményem, és ezt a szervezetünkben nagyon sokan képviselik, hogy az embernek nincs esélye világbajnokságot nyerni, ha nem a legjobb motorokat kapja, bárki is gyártsa azokat" – jelentette ki Dennis. „Ha ránézünk az idei eredményekre, rögtön feltűnik az időkülönbség a Mercedes-Benz gyári csapata és a többi istálló között. Mindig 1 másodperc fölött van, eltekintve attól a tempótól, amit olyan versenyeken diktálnak, amelyeken hátrányba kerülnek. Ráadásul egy modern erőforrás nem csupán a nyers teljesítményről szól, hanem arról, hogy az energiát minél hatékonyabban tároljuk és hasznosítsuk."

A Mercedes gyári csapata az idén lehengerlő teljesítménnyel már három futammal a bajnokság vége előtt megnyerte a konstruktőri világbajnokságot és az is egyértelmű, hogy az egyéni pontverseny első két helyén az ő pilótáik végeznek majd. Ebben komoly szerepe volt annak, hogy a Mercedes a karosszériát és az erőforrást is házon belül készíti, ami lehetőséget biztosított a csapatnak ahhoz, hogy az új motor köré tervezze az autót, valamint minden adathoz hozzáférjen, amelyek egy része az ügyfelek számára nem elérhető.

Hiába kapnak többen is Mercedes motort, nem indul ugyanolyan esélyekkel, mint a gyári csapat Forrás: AFP

„Ha nem férünk hozzá a forráskódhoz, nem tudjuk stabilizálni az autót a kanyarok bejáratánál, és rengeteg időt veszítünk. Attól, hogy ugyanolyan márkájú motorunk van, még nem feltétlenül tudjuk optimalizálni a működését" – vázolta.

A McLaren a 2009-es szezon végéig a Mercedes gyári partnere volt, a stuttgarti autógyártó viszont akkor úgy döntött, megvásárolja a Brawn GP-t, és eladja a McLarenben birtokolt részesedését. A Mercedes azóta a saját csapatára koncentrál, a McLarennel való kapcsolatát pedig folyamatosan leépítette. Dennis viszont mindenképpen vissza akarta nyerni a gyári státuszt csapata számára.

„Először is olyan helyzetbe kell kerülnünk, hogy a lehető legjobb motor legyen elérhető a számunkra" – utalt Dennis arra, hogy a McLaren-Honda együttműködés felvirágzásához hosszabb időre lehet szükség. „Eddig remek kapcsolatunk volt a Mercedesszel, de a Hondával is sikeresek akarunk lenni, és ez az első lépés."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!