Komoly változás küszöbén áll a McLaren, amely két évtizednyi együttműködés után a Mercedes-Benz erőforrásairól a Honda megoldására vált, ezzel a német márka ügyfeléből a japánok gyári támogatású partnerévé válik. A versenycsapatot is magába foglaló McLaren csoport vezérigazgatója, Ron Dennis szerint jelenleg csakis ilyen felállással lehet a végső győzelemért küzdeni.
„Az a véleményem, és ezt a szervezetünkben nagyon sokan képviselik, hogy az embernek nincs esélye világbajnokságot nyerni, ha nem a legjobb motorokat kapja, bárki is gyártsa azokat" – jelentette ki Dennis. „Ha ránézünk az idei eredményekre, rögtön feltűnik az időkülönbség a Mercedes-Benz gyári csapata és a többi istálló között. Mindig 1 másodperc fölött van, eltekintve attól a tempótól, amit olyan versenyeken diktálnak, amelyeken hátrányba kerülnek. Ráadásul egy modern erőforrás nem csupán a nyers teljesítményről szól, hanem arról, hogy az energiát minél hatékonyabban tároljuk és hasznosítsuk."
A Mercedes gyári csapata az idén lehengerlő teljesítménnyel már három futammal a bajnokság vége előtt megnyerte a konstruktőri világbajnokságot és az is egyértelmű, hogy az egyéni pontverseny első két helyén az ő pilótáik végeznek majd. Ebben komoly szerepe volt annak, hogy a Mercedes a karosszériát és az erőforrást is házon belül készíti, ami lehetőséget biztosított a csapatnak ahhoz, hogy az új motor köré tervezze az autót, valamint minden adathoz hozzáférjen, amelyek egy része az ügyfelek számára nem elérhető.
„Ha nem férünk hozzá a forráskódhoz, nem tudjuk stabilizálni az autót a kanyarok bejáratánál, és rengeteg időt veszítünk. Attól, hogy ugyanolyan márkájú motorunk van, még nem feltétlenül tudjuk optimalizálni a működését" – vázolta.
A McLaren a 2009-es szezon végéig a Mercedes gyári partnere volt, a stuttgarti autógyártó viszont akkor úgy döntött, megvásárolja a Brawn GP-t, és eladja a McLarenben birtokolt részesedését. A Mercedes azóta a saját csapatára koncentrál, a McLarennel való kapcsolatát pedig folyamatosan leépítette. Dennis viszont mindenképpen vissza akarta nyerni a gyári státuszt csapata számára.
„Először is olyan helyzetbe kell kerülnünk, hogy a lehető legjobb motor legyen elérhető a számunkra" – utalt Dennis arra, hogy a McLaren-Honda együttműködés felvirágzásához hosszabb időre lehet szükség. „Eddig remek kapcsolatunk volt a Mercedesszel, de a Hondával is sikeresek akarunk lenni, és ez az első lépés."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!