Hétfőn biztossá vált, hogy a Caterhamhez hasonlóan a Marussia is kihagyja a hétvégi USA Nagydíjat, miután a csapat csődeljárást kért önmaga ellen, és ki is neveztek két csődbiztost az istálló anyacége, a Manor Grand Prix Ltd. mellé. Bár állításuk szerint az csak később derül ki, hogy az utolsó két futamon részt tudnak-e venni, minden bizonnyal a Brazil Nagydíjat is kihagyják majd, hiszen azt az austini versenyt követő hétvégén rendezik.
A csődbiztosok eközben mindent megtesznek azért, hogy új tulajdonost találjanak az istállónak, és úgy tűnik, máris több érdeklődő jelentkezett. A potenciális vevők közül a legkomolyabbnak egy brit-indiai testvérpár tűnik. Baljinder Sohi és Sonny Kaushal az acéliparban tettek szert jelentős vagyonra, és a hírek szerint úgy döntöttek, a Marussia felvásárlásával beszállnának a Forma-1-be.
A Sky Sports szerint a testvérek bíznak benne, hogy a Marussia képes lesz megtartani a 9. helyet a konstruktőri világbajnokságban, ami azt jelentené, hogy az idény végén körülbelül 35 millió fontnyi pénzdíjban részesülnének. Erre a csapat jelenlegi helyzetében is komoly esély van, hiszen a Caterham szintén kihagyja a következő két versenyt, a szintén súlyos anyagi gondokkal küzdő Sauber pedig továbbra is pont nélkül áll a tabella utolsó előtti helyén.
Az acélmágnás testvérpár állítólag már ajánlatot is tett a Marussia felvásárlására, és a csapat 30 millió fontos tartozását is magukra vállalnák. A tárgyalások jelenleg is zajlanak, és a Sky Sports szerint a testvérek valóban komolyan gondolják az istálló tulajdonjogának átvételét.
A Caterham valószínűleg nehezebben talál majd vevőt, hiszen ők a Marussiánál is reménytelenebb anyagi helyzetbe kerültek. A Daily Telegraph szerint a csapat 41 millió fontnyi veszteséget könyvelhetett el az elmúlt években, és mostanáig összesen 16,2 millió fontos tartozást halmoztak fel.
A napilag szakírója, Christian Sylt úgy tudja, a Caterham mintegy 400 partnerének tartozik különböző összegekkel, beleértve rivális csapatokat és a sajtó képviselőit is. A legnagyobb összeggel, több mint 7 millió fonttal a motorszállító Renault-nak tartoznak, de a Totalnak sem fizettek még ki több mint 700 ezer fontot az üzemanyagért, valamint a Dell informatikai cég felé is majdnem ugyanennyi tartozásuk van.
Egy időre biztonságban érezheti magát azonban a Force India, amelyet szintén az a veszély fenyegetett, hogy ki kell hagyniuk az austini hétvégét. Az istálló a Mercedesnek nem fizetett időben a motorokért, de az Auto Motor und Sport szerint a napokban rendezték a tartozásukat, ezért már nincs veszélyben a részvételük. A csapat elszántan küzd azért, hogy visszaszerezze az 5. helyet a McLarentől a konstruktőri bajnokságban, bár a legutóbbi nagydíjon 20 pontos hátrányba kerültek. Ha sikerülne egy helyet előrelépniük, akkor az év végén mintegy 3 millió dollárral nagyobb összegre lennének jogosultak.
A Times szakírója, Kevin Eason egyébként úgy tudja, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az időmérő edzés lebonyolításának módosításán gondolkozik a következő versenyekre. A jelenlegi, három etapos rendszer ugyanis 18 autóval kevésbé lenne működőképes, ráadásul Austinban csak 17 autó vesz majd részt az időmérőn, miután a motorcseréje miatt amúgy is a bokszutcából induló Sebastian Vettel már korábban jelezte, hogy ki fogja hagyni a kvalifikációt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!