A Caterham tagadja, hogy az Orosz Nagydíjon veszélyes autóval álltak rajthoz, noha Kamui Kobajasi egy Facebook-bejegyzésben hangot adott az aggodalmainak. A japán pilóta még a pénteki szabadedzések után írta ki a közösségi oldalra, hogy nem tartja biztonságosnak az autóját, miután a felfüggesztés hibáját úgy orvosolták, hogy körbetekerték egy szénszálas réteggel.
Kobajasi állítólag a családjának szánta a japánul írt bejegyzést, melyben azt részletezte, hogy a Caterhamnek nincsenek pótalkatrészei, ezért a megsérült felfüggesztést sem tudták megfelelően helyrehozni. „Nagy bajban vagyok. Autóversenyző vagyok, de ilyen helyzetben vezessek-e? Vagy a biztonság nevében lépjek vissza?" – írta a BBC szerint a japán, majd hozzátette, legszívesebben hazautazna.
Kobajasi oldaláról hamar eltűnt a kétségbeesett bejegyzés, és a japán végül biztonságosan átvészelte a nagydíjhétvégét, bár fékhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. A Caterham azt állítja, szó sem volt róla, hogy a versenyző testi épsége veszélyben lett volna. „Az Orosz Nagydíj pénteki szabadedzése után elvégeztük a szokásos ellenőrzéseket, és kisebb egyenetlenséget fedeztünk fel a felfüggesztésen" – mondta a csapat szóvivője a Sky Sportsnak. „Miután Szocsiban és a leafieldi központunkban is kielemeztük a helyzetet, úgy döntöttünk, hogy szénszálas anyaggal körbetekerjük az alkatrészt. Ez normális eljárás."
„Biztonságosnak minősítettük az alkatrészt, és minden egyes edzés után újra ellenőriztük, hogy meggyőződjünk róla, nem áll fenn veszélyhelyzet" – tette hozzá az istálló. „Kamui egész hétvégén ezt az autót vezette, és semmi nem utalt rá, hogy bármi probléma lenne a felfüggesztéssel. Erről Kamuit is folyamatosan tájékoztattuk, és semmi oka nem volt rá, hogy veszélyesnek érezze az autóját."
A Caterham nem csak a pályán küszködik, a csapat anyagi helyzete miatt folyamatosan érkeznek olyan híresztelések, hogy talán már az idény végéig sem fogják kihúzni a mezőnyben. Legutóbb azért kérdőjelezték meg az istálló jövőjét, mert a Caterham Sports Limited (CSL) nevű vállalat ellen a múlt héten csődeljárás indult. A CSL a Forma-1-es csapat egyik beszállító partnere, és már korábban is érkeztek aggasztó hírek a működésükről – október elején például a hatóságok számos ingóságukat lefoglalták.
Ahogy hetekkel ezelőtt, a Caterham most is tagadta, hogy a CLS ellen indított eljárás közvetlenül veszélybe sodorja az F1-es csapat jövőjét. Az istállót ugyanis egy másik vállalat, az 1Malaysia Racing Team (1MRT) működteti. „A Forma-1-es csapat működését ez nem fogja befolyásolni, hiszen két teljesen különálló vállalatról van szó" – jelentette ki a Caterham egyik vezetője az Autosportnak.
A CLS megmentésével a Smith & Williamson nevű londoni céget bízták meg. Ők egy olyan megoldást próbálnak találni, amely nem csak a CLS-t, hanem az 1MRT-t – és ezáltal a Forma-1-es csapatot – is kedvezően érintené. Az istálló vezetője, Manfredi Ravetto elismerte, hogy a nyári tulajdonosváltás után számtalanszor került veszélybe a csapat F1-es részvétele, de egyelőre mindig sikerült kimászniuk a gödörből. Ő is tudja azonban, hogy pengeélen táncolnak.
„Ebben a csapatban folyamatosan meglepő helyzetekkel szembesülünk" – mondta Ravetto. „Ez nem túl jó, hiszen az átszervezéseknek köszönhetően szerintem úgy irányítjuk a csapatot, hogy meg tudnánk élni a bevételeinkből."
„Viszont ha egy nap 10 meglepetéssel szembesülünk, akkor naponta 10 csodát kell véghez vinnünk, hogy fennmaradhassunk. Aggódom amiatt, hogy mi történik, ha kifogyunk a csodákból."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!