1981-ben a Marlboróval szintén kapcsolatban álló McLarennél kapott versenyzési lehetőséget, de a közös munka mindkét fél számára rémálomba fordult. A fiatal olasz képtelen volt vigyázni az autójára, tucatnál is több alkalommal törte össze az edzéseken és versenyeken, összességében többnapnyi szervizmunkát adva a szerelőknek. "Elismerem, hogy a balesetek közül néhányban rajtam múlt, de nem mindegyik" - mentegette magát egy interjúban. "Igen, talán többször hibáztam, mint amennyiszer elfogadható lenne, de a kívülállók sok mindennel nincsenek tisztában."
De Cesaris a tizenöt futamból tízen kiesett, hatszor ütközés vagy kicsúszás miatt, s csupán egyetlen pontot gyűjtött. Az általa "ördögi körnek" nevezett folyamatot a tesztelés hiányával, a nagy nyomással, az újságírók lekezelő írásaival, valamint a tőle független balszerencsével magyarázta, és bosszantotta a megítélése. "Tudom, néhányan úgy vélik, a baleseteimet az okozza, hogy nem vagyok elég jó" - nyilatkozta. "Meg akarok szabadulni ettől a képtől, és megmutatni mindenkinek, hogy nem helytálló." Ebben mérsékelt sikerrel járt. A McLaren szerelői állítólag sokszor vonakodtak megjavítani az autóját, mert tudták, úgyis megint kárt tesz benne. A csapat Hollandiában ki sem küldte a rajtrácsra, annyira tartottak az újabb karamboltól.
Az sem segítette a helyzetét, hogy a McLaren új főnöke, egy bizonyos Ron Dennis nyilván bosszúsan fizette ki az autójának tetemes összegű javítási számláit. Amikor például az ő irányítása alatt a csapat első nagydíjgyőzelmét aratta Silverstone-ban, Dennis nem tudott felhőtlenül örülni neki. "Amire emlékszem, hogy lementem megnézni Andrea de Cesaris autóját a falban. Akkor sokkal jobban foglalkoztatott, hogy az egyik autónk megsérült, mint a győzelmünk" - mondta. Hozzá kell tenni, hogy az olasz kicsúszását az előtte megpördülő Gilles Villeneuve okozta, és nem sokon múlt, hogy magával rántsa a későbbi győztes csapattársát, John Watsont is.
Korának legfiatalabb edzéselsője
Így nem csoda, hogy De Cesaris McLaren-es kalandja hamar véget, és 1982-ben visszatért az Alfa Romeóhoz. A bajnokság harmadik állomásán, Long Beach-ben megszerezte az első rajtkockát, ezzel ő lett a legfiatalabb, akinek ez addig sikerült. (Azóta Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Rubens Barrichello és Lewis Hamilton is megelőzte a ranglistán). a A szombati időmérő elején azért nem hazudtolta meg magát, és koccolta a falat, de három perccel a leintés előtt 12 ezredmásodperccel jobb időt futott az addig az élen álló Niki Laudánál. Ezt kisebb bosszúnak fogta fel azok után, hogy a McLaren pont a visszatérő osztrákot igazolta le a helyére. "Már ünnepeltek a garázs mellett, nem látták, hogy jövök" - emlékezett vissza. "A hangszóróban hallották meg, hogy 'De Cesaris a pole-ban'. Elrontottam az ünneplésüket."