Noha a 2014-es világbajnokság két hét múlva véget ér, továbbra sem tisztázódott, hány csapat lesz képes rajthoz állni a következő szezonban. Elképzelhető, hogy a Marussia és a Caterham kiesésével csupán 9 csapat fog versenyezni, de sokan attól tartanak, hogy az idénynyitóig a többi veszélyben lévő istálló – a Sauber, a Force India és a Lotus – is csődközelbe kerülhet.
Amennyiben drasztikusan csökkenne az autók száma, az FIA a csapatokkal kötött szerződése alapján megkérheti a nagyobb istállókat, hogy kettő helyett három versenyzőt indítsanak a futamokon. A Ferrari a hírek szerint támogatja az ötletet, a többi élcsapat viszont kevésbé lelkes. Szerintük már nincs elég idő arra, hogy három autóval rendesen felkészüljenek a következő idényre, ráadásul még felkérést sem kaptak az extra autó megépítésére.
„Szerintem nem lehetséges" – válaszolta a McLaren sportigazgatója, Eric Boullier arra a kérdésre, hogy reálisnak tűnik-e a harmadik autók 2015-ös bevezetése. Szerinte az sem tragédia, ha jövőre 20 alá csökken az autók száma. „Úgy gondolom, jövőre 20 autóval is rendezhetünk egy kitűnő bajnokságot. 2016-ban pedig beszáll az új amerikai csapat (Haas). Sokmindent át kell gondolnunk egy ilyen radikális változás előtt."
A Mercedes főnöke, Toto Wolff is úgy véli, hogy túl sok elintéznivaló szakadna a csapatok nyakába a márciusi idénynyitóig. „Először is szükségünk van az infrastruktúrára, és a szabályokat is tisztáznunk kell" – mondta. „Ki fogja birtokolni az autót? Ki fogja vezetni? Neki is osztunk pontokat? Annyi kérdés merül fel, hogy szerintem nem lehet majd kivitelezni."
A Red Bullról korábban az a hír járta, hogy a Ferrarihoz hasonlóan hajlandóak lennének harmadik autót indítani, Christian Horner azonban most az ellenkezőjét állította. Szerinte az érintett csapatoknak túl sok pénzbe kerülne egy újabb autó finanszírozása. „A jelenlegi költségvetésünk mellett nyilvánvalóan nem tudnánk működtetni egy harmadik autót" – mondta a csapatfőnök. „Körülbelül 35-40 millió euróval többet kellene költenünk."
„Jelenleg nem tervezzük a harmadik autó indítását, és nem igazán támogatjuk az ötletet" – tette hozzá. „Ha felkérnek minket, akkor persze el kell majd gondolkoznunk rajta, hiszen a szerződésben ezt vállaltuk. Az autók száma azonban még csökkent annyival, hogy ez érvénybe léphessen."
Horner elmondta, egyébként sem rajong a háromautós csapatok ötletéért, „mert ezzel eltávolodnánk attól, aminek a Forma-1-nek lennie kell." Ráadásul úgy gondolja, a harmadik autó építését „három hónappal ezelőtt" el kellett volna kezdeni ahhoz, hogy rendesen felkészüljenek az új idényre.
A Sauber frissen igazolt versenyzője, Felipe Nasr is úgy tudja, hogy jövőre egyik csapat sem fog harmadik autót indítani. „Nagyon korán elkezdtünk a szerződésemen dolgozni a 2015-ös idényre, de sokat kellett várnunk, míg kiderült, hogy lesznek-e háromautós istállók" – mondta a brazil az Estadónak. „Azt az információt kaptuk, hogy erre nem kerül sor, ezért igazoltam a Sauberhez, amely a legjobb csomagot ajánlotta."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!