Sikerrel tesztelték Austinban a versenyzők a Jules Bianchi balesete után tervbe vett, és jövőre várhatóan a futamok részévé váló virtuális Safety Cart, de kisebb finomítások még várhatók a rendszerben, mielőtt a hétvégi Brazil Nagydíjon ismét kipróbálják a működését. Az elképzelés lényege, hogy amikor a versenyigazgató bejelenti a virtuális Safety Car (VSC) beküldését, a pilóták kötelesek tartani magukat a megadott időkhöz, akár egyharmaddal is lassabban haladva a versenytempónál.
„Szerintem (a teszt) rendben volt, az ötlet jó. Már Oroszországban is beszéltünk róla, és egy kicsit még finomítanunk kell rajta, mert volt néhány részlet a rádióforgalom során, ami néha működött, néha meg nem" – nyilatkozta Fernando Alonso.
A versenyzők egy részének Austinban nehézséget okozott a megadott köridő betartása, ezért a mérési zónákat 50 méterről 200 méterre terjesztik ki, és 10 másodpercre nő az az időszak is, ami alatt a versenyzőknek le kell lassítaniuk a megadott tempóra. A változások továbbá, hogy a pilóták 10 másodperccel a VSC vége előtt tájékoztatást kapnak, hogy hamarosan ismét gyorsíthatnak.
„Apróságokra kell odafigyelnünk, például arra, hogy a versenyző hogyan tartsa a tempót a referenciához képest, és mi milyen visszajelzéseket adjunk nekik, beleértve azokat, amelyeket a versenyző akkor kaphat, amikor a futam normális körülmények közepette újraindul" – nyilatkozta Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke.
„A legpozitívabb szempont az volt, hogy egy ilyen teljesen új módszerrel a versenyzők nagyjából azonos véleményen voltak, ezért most elmélyülhetünk a részletekben. Általánosságban rögtön elég jól működött" – tette hozzá.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!