A Red Bull Brazíliában nemcsak a Mercedesnél és a Williamsnél, hanem a McLarennél is lassabb volt, ezért csak a 6. és 9. rajthelyeket tudták megszerezni az időmérőn. A csapatfőnök Christian Horner elmondta, számítottak rá, hogy Interlagosban kevésbé lesznek versenyképesek, hiszen a rövid pálya nagy részét az egyenesek uralják.
„Ezen az időmérőn egyértelműen a Mercedes-motoros autók voltak fölényben, nem véletlen, hogy megszerezték az első öt rajthelyet. A többiek közül megint mi voltunk a legjobbak" – mutatott rá Horner. „Szerintem a 6. és 9. rajthely reális képet ad a mai teljesítményünkről."
A két versenyző közül ezúttal Sebastian Vettel volt a gyorsabb, több mint 1 tizedet vert Daniel Ricciardóra a rendkívül szoros időmérőn. Kettejük közül ő volt az elégedettebb az RB10-es teljesítményével is. „Egyre jobbnak éreztem az autómat az időmérő folyamán, és remek helyről vághatunk neki a versenynek" – mondta a német, aki száraz pályán a futamon is hasonló eredményre számít.
„A Mercedest és a Williamst nehéz lenne megvernünk, de Brazíliában vagyunk, és itt bármi megtörténhet" – nyilatkozta. „Az időjárásnak nagy szerepe lehet a verseny alakulásában – mára például esőt jósoltak, de a csapadék nem érkezett meg. Ez jellemző Interlagosra."
Ricciardo Vettellel ellentétben úgy érezte, az autója délelőtt viselkedett jobban. „Az időmérőig elégedett voltam az autóval, de délutánra sokkal lassabbak lettünk" – magyarázta. „A Q1-ben elég korán a pályára hajtottam, de nem volt tökéletes az aszfalt állapota. Azt hittem, folyamatosan javulni fogok, de végül nem sikerült felgyorsulnom."
Az ausztrál elmondta, a Q2-es köre olyan rosszul sikerült, hogy már a továbbjutásán is meglepődött. „A Q3-ban kicsit jobb voltam, de csak egy tizedet tudtam gyorsulni, ez bosszantó."
Ricciardo a futamon mindenképpen szeretne előrelépni, ehhez pedig kulcsfontosságú lehet egy jó indulás. Mostanában azonban nem sikerült jól elkapnia a rajtokat, ami szerinte részben a saját, részben pedig a Red Bull hibája. „Ha visszatekintek a Toro Rossónál töltött éveimre, ott is átlagosak voltak a rajtjaim, nem mutattam be sok szenzációs indulást" – ismerte el. „A World Series by Renault versenyein viszont mindig jól rajtoltam. A Forma-1 ezen a téren egyelőre kifogott rajtam."
„Néhányszor a csapat is elismerte, hogy miattuk sikerült rosszul a rajtom" – tette hozzá. „Múlt héten például úgy éreztem, én hibáztam, de a csapat elismerte, hogy ők is jobb munkát végezhettek volna. Ez egy közös probléma, amit együtt kell megoldanunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!