Vágólapra másolva!
Nem lépett működésbe a sebességszabályzója, és attól félt, hogy ez a dobogójába kerül. Massa végül mégis 3. lett, ráadásul egy későbbi bokszkiállásakor majdnem a McLarenhez állt be kerékcserére.

A Williamsnek Brazíliában sem sikerült harcba szállnia a Mercedesszel a győzelemért, és ezúttal az is veszélybe került, hogy az ő autójuk/autóik kövessék az Ezüstnyilakat a célban. Felipe Massa és Valtteri Bottas a rajt után ugyan megőrizte a 3. és a 4. helyet, de a bokszkiállások első fordulójától sorozatos balszerencse sújtotta őket, így a brazilnak keményen tepernie kellett a dobogóért, a finn pedig épphogy csak elcsípte az utolsó pontot.

Massa az első kerékcseréjére érkezve túllépte a 80 km/ó-s sebességhatárt a bokszutcában, amiért 5 másodperces büntetést kapott, ezért igyekeznie kellett, hogy a következő bokszkiállásnál a letöltése után is megtartsa a 3. helyet.

"Az első bokszkiállásomnál az volt a probléma, hogy hiába nyomtam meg a sebességszabályzó gombot, nem lépett működésbe. Azt hittem, hogy ezzel a hibával, és az érte járó 5 másodperces büntetéssel elúszik a dobogóm" - árulta el. "Nagyon elkeseredtem, és utána még keményebben nyomtam a gázt. A gond az, hogy nem nyomhattam túlságosan, mert azzal kinyírtam volna a gumikat." Végül viszonylag simán, 7,6 másodperccel ért célba Jenson Button előtt.

Felipe Massa 3. lett hazai versenyén Forrás: AFP/Nelson Almeida

Massa később egy megmosolyogtató hibát követett el: az utolsó bokszkiállásakor a McLaren szerelőihez akart beállni, akik gyorsan kapcsoltak, és félreugrottak a brazil elől. "Erre a versenyre új helyre került a garázsunk (a Caterham és a Marussia hiánya miatt), sokkal inkább a sor közepére. Ráadásul a McLaren, amelynek színe hasonlít a miénkhez, szintén kerékcserékre készült, és azt hittem a garázsukra, hogy a miénk" - magyarázta.

A helyi közönség ovációjának is örült, ami elmondása szerint sokat számított. "Nehéz elmondani, mennyi energiát adtak. Káprázatos."

Bottasnak még nagyobb balszerencséje volt

Massa részben annak köszönhetően maradt Bottas előtt a büntetése letöltése után, hogy a finn biztonsági öve meglazult, és a második kerékcseréjekor meg kellett igazítani. Az időigényes művelettel Bottas visszacsúszott a középmezőnybe, majd további időt vesztett, amikor az utolsó bokszkiállásánál a szerelőknek törmeléket kellett kiszednie az első és a hátsó szárnyából is.

Mindezek után csak a 10. helyen ért célba, Danyiil Kvjat Toro Rossója elől menekülve az utolsó körökben. "Azt hiszem, ilyen nehezen még soha nem szereztem pontot, nagyon sokat kellett küzdenem érte. A gumijaimsokkal korábban elkoptak, mint amire számítottunk" - értékelt Bottas.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!