Elveheti a gyártók kedvét az F1-től a jelenlegi motorszabály, figyelmeztetett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. Úgy véli, hogy az idén bevezetett új erőforrások túlságosan drágák, ezért nemcsak további márkák távolmaradására számít, hanem a jelenlegi résztvevők elkötelezettsége miatt is aggódik.
„Amennyiben a fejlesztési költségek olyan magasak maradnak, mint amilyenek most, nem leszünk képesek új motorszállítók bevonzására, sőt a jelenlegi gyártókat is kiűzhetjük a sportból" – figyelmeztetett. „Amennyiben így marad a helyzet, a Renault és még egy vagy két márka kiszorulhat" – idézte őt a spanyol El Confidential.
Nem teljesen világos, hogy Horner pontosan mely gyártókra gondolt, hiszen az idén nagy fölényt élvező Mercedes-Benz elkötelezett a jelenlegi technikai szabályok mellett, az F1-ben a világbajnokság létrejötte óta érdekelt Ferrari még nem fenyegetett kiszállással az aktuális motorformula miatt, a Honda pedig éppen jövőre tér vissza a sportágba, kimondottan az új szabályoknak köszönhetően. Hornert a jelenlegi erőviszonyok mellett az F1 iránti lelkesedés visszaesése is aggasztja, ennek okát is az erőforrásokban látja.
„Azt kell tennünk, ami a legjobb a sport számára, ez fontosabb egy adott gyártó érdekeinél" – utalt a jövő évi fejlesztések lazítását a várható költségnövekedés miatt megvétózó Mercedesre. „Úgy látom, a nézettségi adatok világszerte romlanak, és általában az érdeklődés is csökken (az F1 iránt). Ezek a motorok nem a legalkalmasabbak a versenyzésre."
A Red Bull csapatfőnöke az utóbbi hetek során több elképzelésének hangot adott azzal kapcsolatban, hogy a jövőben milyen erőforrásokat kellene bevezetni. Javasolta már, hogy a sportág térjen vissza a tavalyig használt V8-as motorokra, de azt is felvetette, hogy a jelenleginél egyszerűbb, V6-os ikerturbó egységek kellenének, egységesített energia-visszanyerő rendszerekkel. Mindkét javaslatát többen is bírálták, de Horner szerint mindenképpen változásra van szükség.
„Ezt nem hagyhatjuk annyiban 2016-ra. Csökkentenünk kell az energia-menedzsment miatt szükséges kommunikáció mértékét, így ismét a versenyző lesz az, aki az autót vezeti" – utalt a csapat és a pilóta közötti, manapság elhanyagolhatatlan rádióüzenetekre, amelyeket az FIA idén részben már be is tiltott, és jövőre további korlátozások várhatók e téren.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!