A Red Bull június elején bejelentette, hogy a csapat főtervezője, Adrian Newey háttérbe vonul, és a jövőben a vállalat egyéb projektjeire összpontosít majd. A Red Bullt zsinórban négy világbajnoki címhez segítő mérnök azt mondta, a Forma-1 szigorú szabályai manapság annyira megkötik a mérnökök kezét, hogy már nem lát elég kihívást az autók tervezésében.
Az orosz Championat információ szerint azonban nem sokon múlt, hogy Newey a Forma-1-ben folytassa a pályafutását, csak éppen a Red Bull egyik legnagyobb riválisánál, a Ferrarinál vállalt volna munkát. A brit állítólag tavasszal „kezet is rázott" a Ferrari akkori elnökével, Luca di Montezemolóval, és szóban megegyeztek, hogy Newey 2015-től Maranellóban folytatja.
A szerződést végül mégsem kötötték meg, és ennek legfőbb oka a Championat szerint az volt, hogy a tárgyalásukról szóló, elvileg titkos információk kiszivárogtak az olasz sajtóban. Newey számára ez azt jelezte, hogy a Ferrari működését túlságosan áthatja a politika, ezért jelezte Montezemolónak, hogy mégsem kíván átszerződni.
Newey a következő években sem fog tétlenkedni, hiszen tanácsadóként továbbra is részt vesz a Red Bull F1-es csapatának munkájában, és új kihívásokat is talált magának. 2015-ben például régi álma válik valóra azzal, hogy segíthet egy vitorlás hajó tervezésében, amely a világ leghíresebb vitorlásversenyén, az America's Cupon indul majd. A Red Bull technológiai központjának munkatársai a többszörös olimpiai bajnok brit vitorlázóval, Ben Ainslie-vel dolgoznak majd együtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!