A Ferrarinál zajló átszervezések a technikai részleget is elérték: az elmúlt hónapokban jelentős változásokon átesett istállótól most két, vezető pozíciójú mérnöknek kell távoznia. A már hetekkel ezelőtt felröppent híreszteléseket megerősítve a Ferrari hivatalosan is bejelentette, hogy a kasztniért felelős technikai igazgató, Pat Fry és a főtervező Nikolas Tombazis 2015-ben már nem fognak a csapatnál dolgozni.
A Ferrari indoklása szerint a mérnöki gárda átszervezésére azért van szükség, hogy egy átláthatóbb struktúrát hozzanak létre „egyértelmű felelősségi körökkel". A csapat technikai igazgatója a tavaly érkezett James Allison marad, neki az új főtervező, Simone Resta és a hajtásláncokért felelős Mattia Binotto fog jelenteni. Allison szerepkörét ki is bővítették, ezentúl a versenypályán zajló mérnöki munkáért is felel.
A korábban a McLarennél dolgozó Fry 2010-ben csatlakozott a Ferrarihoz, majd 2011-ben technikai igazgatóvá léptették elő, bár azt a pozícióját már tavaly át kellett adnia Allisonnak. Tombazis 1992-ben a Benettonnál kezdte a Forma-1-es pályafutását, majd 1994-ben kezdett a Ferrarinál dolgozni. Bár két évre elhagyta Maranellót, hogy a McLarennél próbáljon szerencsét, 2006-ban kulcspozícióban tért vissza az olasz istállóhoz.
A Ferrari azt is bejelentette, hogy az F1-es istálló menedzselését Massimo Rivola végzi majd, Antonio Coletta pedig a gyártó GT versenyzését fogja igazgatni. A Ferrari utánpótlás-nevelő akadémiáját továbbra is Luca Baldisserri irányítja majd, aki közvetlenül az új csapatfőnöknek, Maurizio Arrivabenének fog jelenteni. Az olaszok még a sajtófőnöküket is lecserélték: a pozíciót eddig elfoglaló Renato Bisignani marketingmenedzser lett, a helyét pedig a korábban újságíróként dolgozó Alberto Antonini veszi át.
A Ferrarinál zajló jelentős átszervezések még áprilisban kezdődtek, amikor a csapatfőnök Stefano Domenicalinak kellett távoznia. Utódja, Marco Mattiacci mindössze hét és fél hónapig vezethette az istállót, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után őt is leváltották, a helyére pedig Maurizio Arrivabene érkezett. A legnagyobb horderejű pozícióváltás pedig szeptemberben következett be, amikor távozott az addigi elnök, Luca di Montezemolo, a helyét pedig Sergio Marchionne foglalta el. A versenyzői felállásban is komoly változás történt: Fernando Alonso öt ferraris idény után a McLarenhez szerződött, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt viszont sikerült Maranellóba csábítaniuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!