A Marussia már biztosan megszűnik, a Caterhamnek pedig csak akkor maradt esélye a túlélésre, ha a melléje kirendelt csődbiztosnak hamarosan sikerül vevőt találnia rá. A Forma-1 sereghajtóinál meg vannak győződve róla, hogy a kereskedelmi bevételek igazságtalan elosztása okozta a vesztüket, s bár a Mercedes azon kevés nagy csapat közé tartozik, amely hajlandónak mutatkozott a megsegítésükre, egy bizonyos határt Toto Wolff szerint sem szabad átlépni.
„Nem vezethetünk be szocializmust" – figyelmeztetett a Mercedes F1-es igazgatója. „Végső soron a Marussia és a Caterham a felelős azért, hogy kudarcot vallottak. Ha egy csapatot agyonnyomják az adóssághegyek, nem feltétlenül irányították megfelelően. Aki túlköltekezik, annak alaposan meg kell terveznie, hogyan fizetheti vissza a kölcsönöket."
Wolff éppen ezért nem bírálja túl keményen a Ferrarit és a Red Bullt, amelyek szerinte „arra az álláspontra helyezkedtek, hogy ez nem a mi problémánk, hanem az érintett csapatoké." S noha a megfogyatkozott mezőny három legkisebb alakulata, a Sauber, a Force India és a Lotus a Caterham és a Marussia összeomlása után egyelőre sikertelen kampányt indított a kereskedelmi bevételek elosztásának átgondolásáért, Wolff nem tart attól, hogy a Forma-1 a közeljövőben újabb csapatokat veszít el.
„Legalábbis ezt hallom tőlük" – mondta a Sponsors című gazdasági magazinnak. „Már csak arról beszélgetünk, hogyan lehetne másképpen felszelni a tortát."
Bernie Ecclestone korábban kilátásba helyezte, hogy a nagy csapatok bevételeinek egy részét kellene szétosztani a kicsik között, ezt a tervét azonban heves ellenállás fogadta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!