Megvizsgálta a Formula E-ben való indulás lehetőségét a Volvo, de egyelőre nem hoztak döntést azzal kapcsolatban, hogy a közeljövőben részt vesznek-e a sorozatban, írja a Motorsport.com. A svéd márka globális marketingigazgatója, Alain Visser szerint az elektromos széria vonzó lehet számukra.
„Foglalkoztunk a kérdéssel" – ismerte el Visser. „Döntést még nem hoztunk, de gondolkodunk a lehetőségen. A nézőszámok és a sajtóvisszhang még mindig elég visszafogott, viszont ez egy olyan koncepció, aminek a növekedésében abszolút hinni tudok."
A Formula E jelenleg története első szezonját futja, egyelőre központilag szabályozott, azonos autókkal, de a következő, 2015/2016-os idénytől a gyártók egyéni hajtásláncokat is fejleszthetnek a szabályok szerint. A lehetőség iránt többen érdeklődnek, és bár a Motorsport.com értesülései szerint a Volvo egyelőre nem csatlakozik hozzájuk.
„Nagyon körültekintően figyeljük a bajnokságot, elvégeztünk egy mélyreható elemzést is, de még nem döntöttünk. A korlátozott költségvetése mellett alaposan meg kell gondolni, hogy mibe fektessünk be" - tette hozzá Visser. "Más sorozatokkal összehasonlítva a Formula E sokkal több értéket ad a pénzért."
A kínai kézben lévő Volvo a túraautó-versenyzésben rendelkezik hagyományokkal, több skandináv bajnokság mellett korábban indultak a híres Brit Túraautó Bajnokságban, a Túraautó Világbajnokságban, jelenleg pedig az ausztrál V8 Supercars-ban vesznek részt. Visser decemberben úgy nyilatkozott, hogy a márka motorsport-jelenlétét a lehető leggyorsabban le akarja építeni, és az álláspontja mellett továbbra is kitart.
„Nézzék meg a Land Rovert és a Jaguart!" – mondta az Auto Motor und Sport svéd kiadásának. „Prémium márkák, amelyek nem versenyeznek. Nem tudom, az autósport hogyan fér össze a DNS-ünkkel, hiszen a Volvónak olyan értékeket kell közvetítenie, mint a biztonság és az alacsony fogyasztás."
Visser elismerte, hogy az utóbbi időben a Forma-1-ben és a Le Mans-i 24 órás versenyen is hangsúlyosabbá vált a biztonság és a gazdaságosság, de úgy véli, a Volvo számára e két bajnokság anyagilag más szintet képvisel. A hosszútávú versenyzést ráadásul nem is tartja jó ötletnek.
„Le Mans abszolút a leghülyébb kategória, amibe csak be lehet nevezni" - vélte. "Autónként 20 millió euróba kerül, és csupán 24 órán át biztosít sajtómegjelenést!"
A Forma-1-ben jelenleg a Mercedes és a Ferrari indít gyári csapatot, motorszállító partnerként pedig a Renault és a Honda érintett. A Le Mans-i 24 órást is magában foglaló Sportautó Világbajnokságon (WEC) az Audi, a Porsche és a Toyota mellett 2015-től a Nissan is gyári alakulattal indul az LMP1-es kategóriában. A Formula E-ben pedig egyelőre beszállítóként érdekelt a McLaren, a Williams, a Renault és a BMW, de az Abt csapat révén az Audi is érintett benne, míg a Mercedes is figyelemmel követi a sorozat fejlődését.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!