A tavaly debütált 1,6 literes, V6-os turbómotorokkal sokan elégedetlenek, például Christian Horner és Bernie Ecclestone is hibának tartja a bevezetésüket. Ők már többször is hangot adtak azon véleményüknek, hogy a jelenlegi motorformulának idő előtt búcsút kell mondani, és akár már 2016-ra más megoldást kell találni.
A Forma-1-es csapatokat motorokkal ellátó gyártók kedden össze is ülnek Genfben, hogy az erőforrások jövőjéről tárgyaljanak. Az Auto Motor und Sport információi szerint Ecclestone hangosabb, erősebb és olcsóbb motorok mellett kampányol majd, de arról egyelőre nincs hír, hogy pontosan milyen hajtásláncot képzel el a jövőben.
A német szaklap szerint az üzemanyag-átfolyás sebességének korlátozását biztosan eltörlik majd, és lehetséges, hogy a versenyeken felhasználható benzin szintjét is megnövelik. Ezen kívül változhat a kipufogóvég átmérője és a turbófeltöltők száma is – egyelőre nem zárták ki a Horner által korábban felvázolt lehetőséget, amely szerint az ikerturbók bevezetése lenne a legjobb megoldás. A költségcsökkentés érdekében pedig szabványosítanak bizonyos alkatrészeket, például az akkumulátorokat.
A tervek szerint nemcsak a motorokon, hanem az autók kinézetén is változtatnának. A gumik szélességét megnövelnék, az autók külsejét agresszívabbá tennék, és a versenyzők dolgát is megnehezítenék. Niki Lauda szerint fontos, hogy a Forma-1 egy teljesen új koncepcióval álljon elő.
„A jövő versenyautóját kell feltalálnunk, nem a múltból kell előásnunk valamit. A Forma-1-eseknek kellene a legagresszívabb versenyautóknak lenniük, 1200 lóerővel. Ha tényleg előnyös változásokat akarunk elérni, akkor a kerekeket is ki kell szélesíteni. Az autókat gyorsabbá kell tenni, és nehezebben vezethetővé."
Ecclestone szeretné, ha a változásokra minél előbb sor kerülne, de abban mindenki egyetért, hogy 2016-ban még biztosan nem tudnának ilyen radikális módosításokat bevezetni. „Ha tényleg egy megfelelő megoldással szeretnénk előállni, akkor legalább 2017-ig időt kell hagynunk magunknak" – vélekedett Lauda. „Akkor a jelenlegi hajtásláncokba fektetett erőforrások sem vesznének kárba. Ellenkező esetben a Honda egy évre építené meg a motorját – némi stabilitásra azért szükség van."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!