A Pirelli egy közleményben elárulta, a 2015-ös abroncsaik többsége a tavalyi gumik továbbfejlesztett verziója lesz, egy keveréken azonban jelentősen változtatnak. A szuperlágy gumi lesz az, amelyik elmondásuk szerint lényegesen eltér majd az előző évitől, hiszen a „hátsó szerkezete és az összetétele" is új lesz.
A gyártó számos adatot is közölt a 2014-es idényről. Állításuk szerint a tavalyi szezon állította eléjük a legnagyobb kihívást a 2011-es visszatérésük óta, de Paul Hembery szerint sikeresen végrehajtották a feladatukat.
„Az új generációs autók teljesen más tulajdonságokkal rendelkeznek, mint az elődjeik" – mondta a Pirelli sportigazgatója. „Ennek ellenére elértük a kitűzött céljainkat: hozzájárultunk a szórakoztató versenyekhez, a sok előzéshez, a változatos stratégiákhoz, és a futamonként átlagosan két bokszkiálláshoz."
A Pirelli által közölt adatokból többek között kiderül, hogy 2014-ben 38168 gumit szállítottak a csapatoknak, ebből kicsit több mint 20 ezret használtak fel a nagydíjhétvégéken. A versenyzők összesen 817-szer álltak ki a bokszba, bár 8-szor nem kerékcsere, hanem büntetés miatt. A legtöbb bokszkiállást, 79-et az esős Japán Nagydíjon láthattuk, a legkevesebbet pedig az Orosz Nagydíjon – Szocsiban mindössze 23 kerékcserére került sor. A szezonban összesen 636 előzés történt, ez futamonként átlagosabb 33 sikeres manővert jelent.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!