Vágólapra másolva!
A jelenlegi legjobb F1-es erőforrás kifejlesztését vezető Andy Cowell nem látja okát annak, hogy a Ferrari, a Honda vagy a Renault miért ne tudna ugyanolyan jó motort építeni, mint a Mercedes. Szerinte a jelenlegi konstrukcióval is elérhető az 1000 lóerős teljesítmény.

Bő egy éve a Forma-1 meghatározó témája, hogy a Mercedes az ellenfeleknél sokkal hatékonyabb erőforrást készített az új szabályoknak megfelelően, így az Ezüstnyilak és a gyár partnercsapatai, a Williams, a Force India és idén várhatóan a Lotus is korábbi lehetőségeiken felül teljesítettek. A Mercedes erőforrásának kifejlesztését vezető Andy Cowell viszont arra számít, hogy az ellenfelek fel fognak zárkózni.

„A fizika és a kémia törvényei mindannyiunk számára azonosak” – jelentette ki a brit szakember az Auto Motor und Sportnak. „Nem látok okot arra, hogy az ellenfelek miért ne tudnának olyan jó motort építeni, mint a miénk. Természetesen mi sem állunk egy helyben, de minél előrébb jár valaki a fejlesztések terén, a fejlődési görbe annál laposabb.”

Cowell általában kerüli a nyilvánosságot, de a Mercedes csapat sikerének egyik kulcsfigurája, ezt jelezte az is, hogy a tavalyi díjátadón ő is azok között volt, akik formálisan átvehették a világbajnoki trófeát. A brit szakember a V10-es korszakban az akkoriban legerősebbnek tartott BMW motorok fejlesztését is vezette.

Folytatódik a Mercedes diadalmenete? Forrás: Daimler

„A GPS-es méréseknek köszönhetően az ellenfeleink tudják, hol kell javulniuk, úgyhogy a Ferrarinak és a Renault-nak csupán keményebben kell dolgozniuk” – közölte. „Ez előnyös is lehet akár számukra. A Honda kissé ismeretlen, de nem szabad lebecsülnünk őket. Mi nagy lépést fogunk tenni előre, de azt nem garantálhatom, hogy ez elegendő lesz ahhoz, hogy az ellenfelek előtt maradjunk.”

Képesek lennének az 1000 lóerőre

Néhány nappal ezelőtt Cyril Abiteboul, a Renault F1-es motorfejlesztéseit végző vállalat ügyvezetője kijelentette, hogy „teljes újratervezés” és jelentős anyagi ráfordítások szükségesek az 1000 lóerős teljesítmény eléréséhez. Cowell ezt másként látja.

„Úgy gondolom, hogy a jelenlegi architektúrával el tudjuk ezt érni” – mondta az 1000 lóerős elképzeléssel kapcsolatban. „Ha az üzemanyag-átfolyás mértékét megnöveljük, a hangerő is növekedhet. Ugyanakkor, nem szabad lemondanunk az energia-hatékonyság koncepciójáról. A motorsport és az autóipar közötti technológiai transzfer fontos a Forma-1-nek. Ezért jött vissza a Honda is.”

A Renault hátránya továbbra is jelentős

Az idei első, jerezi teszten a Renault továbbra is jelentős hátrányban volt a köridők terén, de Remi Taffin, a franciák szakembere az f1i-nek elismerte, hogy csupán 80-90 százalékos teljesítményt vetettek be. Adrian Newey, a Red Bull technikai guruja elhúzódó felzárkózásra számít.

„Amikor az ember hátrányban van, nagyon nehéz azt ledolgozni, mivel a motorok bevezetése sokkal tovább tart, mint a karosszéria fejlesztések megvalósítása” – foglalta össze. „A Renault viszont keményen dolgozik, és hinnünk kell a partnerünkben.”

Newey - aki idén már nem egy személyben felelős a Red Bull fejlesztéséért, mellette viszont a Red Bull egyéb technológiai projektjeivel is foglalkozik – úgy látja, hogy igen nehéz feladat vár rájuk, ha ismét versenyre akarnak kelni a Mercedesszel.

„Szerintem hihetetlenül nehéz lesz. A Mercedes motor tavalyi, körülbelül 10 százalékos erőfölényét nem lehet egy szezon alatt ledolgozni. Az igazság az, hogy még mindig lemaradásban leszünk, de továbbra is keményen fogunk dolgozni.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!