A Ferrari számára meglepően jól kezdődött a 2015-ös előszezon: a jerezi teszt első két napján új versenyzőjük, a Red Bulltól leigazolt Sebastian Vettel révén ők voltak a leggyorsabbak, a harmadikon pedig Kimi Räikkönennel a volánnál a 2. helyen végeztek – ismét megelőzve a címvédő Mercedest, miközben újra egy Ferrari-motoros autó, a Sauber zárt az élen.
Räikkönen, aki tavaly végig alulkormányzottsággal bajlódott, a keddi tesztnapon megtett 92 köre után elismerte, hogy az SF15-T nagyon más, mint az elődje volt. „Általában rögtön kiderül, hogy egy autó jó-e, vagy sem, és az idén egyértelműen máshogy kezdődik a történet, mint tavaly. Ez kellemes nap volt" – mondta. „Persze még csak az első, és sajnos a nap nagy részében nedves maradt az aszfalt. De hasznos időt töltöttünk a pályán, sok kilométert tettünk meg. Köszönet illeti a csapatot, amiért ésszerű kiindulási alapot hoztak létre."
Noha a Ferrarit a hierarchia összes szintjén átszervezték tavaly óta, Räikkönen szerint a James Allison által irányított technikai stáb a „nehéz idők" ellenére szép munkát végzett az új autóval. „Sok olyan területen előreléptünk, ahol nehézségeink voltak" – jelentette ki. Korábban Allison is azt állította, az idei autójuk jobban fog passzolni Räikkönen vezetési stílusához a tavalyinál.
Habár Jerez nem reprezentatív pálya az erőviszonyok szempontjából, a címvédő Mercedesnél versenyző Nico Rosberg elismerte, hogy a Ferrari eddigi teljesítménye meglepte őket. Vettel hétfőn 1:20.984-es köridőt ért el - ez 3,9 másodperccel jobb a maranellói istálló tavalyi legjobbjánál, sőt 2,3 másodperccel annál is, amire egy évvel ezelőtt bárki képes volt a jerezi teszt négy napja alatt.
„Szemmel tartjuk az ellenfeleket. Különösen a Ferrari nyitotta fel a szemünket az elmúlt pár napban" – mondta a német, miután kedden egy kisebb telemetriai hiba ellenére ismét két versenytávot, 151 kört tett meg Jerezben. „Azért így is magabiztosak vagyunk, hogy jól kezdjük majd a szezont, és erősek leszünk a fejlesztések terén is."
A Mercedes a teszt első három napja alatt 1767 km-t teljesített – másfélszer annyit, mint a kilométerlistán őket követő Sauber –, és Rosberg hangsúlyozta, hogy a csapat egyelőre kifejezetten a legnagyobb távolság legyőzésére törekszik.
„Erre helyezzük a hangsúlyt, hogy gondoskodjunk az autónk megbízhatóságáról, mert tavaly sok pontunkba kerültek a problémák" – emlékeztetett. „Most tehát az a legfőbb célunk, hogy már Melbourne előtt kiderüljenek a gondok."
„A Barcelonában felmerülő hibákat nehéz lesz időben orvosolni. Amire már itt fény derül, azt könnyebb" – tette hozzá. „Máris találtunk néhány gyenge pontot az autón, ezeket azonban egyszerűen kiküszöbölhetjük, vagyis a helyes úton járunk."
A legnehezebben a McLaren-Honda számára indult az előszezon: Fernando Alonso új csapata a harmadik napon már eredményesebb volt, mint az előző kettőn, de egy vízszivárgás így is korán a garázsba száműzte az MP4-30-t, amellyel eddig csupán 195 km-t tettek meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!