A csapatoknak két hetük volt arra, hogy az első előszezoni teszthétből levonják a tanulságokat, és a Jerezben gyűjtött adatok alapján megpróbáljanak javítani az autójukon. Csütörtökön újra a pályán folytatódik a téli felkészülés, ezúttal a Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai aszfaltcsíkon kerül sor egy négynapos tesztre.
A jerezi teszt négy napjából háromszor is egy Ferrari futotta meg a leggyorsabb kört, rajtuk kívül csak a szintén az olaszok motorjaival hajtott Sauber tudott egyszer a tabella élén végezni. Bár a legtöbben egyetértenek azzal, hogy a Ferrari nagyot lépett előre, a többiekhez viszonyított tempójukat egyelőre nehéz megjósolni, hiszen az első teszthét köridői nem bizonyultak mérvadónak az elmúlt években.
A Ferrari éppen ezért nem is tűzött ki nagy célokat maga elé, Barcelonában is arra helyezik a hangsúlyt, hogy folyamatosan fejlődjenek. Az elnök Sergio Marchionne elmondta, egyelőre rendkívül elégedett a tavaly szinte teljesen átszervezett istálló munkájával, de „csodákat" továbbra sem vár a Ferraritól – javulást viszont annál inkább, már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjtól kezdve. Jó úton járnak, hiszen Jerezben a két pilóta is elégedett volt az SF15-T-vel, Kimi Räikkönen szerint ég és föld a különbség a tavalyi és az idei kezdés között. A finn az első két napon vezetheti a Ferrarit, mielőtt átadja a volánt Sebastian Vettelnek.
A Mercedes talán még elégedettebben távozhatott Jerezből, hiszen elképesztő mennyiségű, összesen 515 kört tettek meg négy nap alatt. Ez 20 százalékkal több, mint amire bármelyik másik csapat képes volt, a saját tavalyi eredményükhöz viszonyítva pedig 40 százalékkal nagyobb távot tettek meg. Bár egyik nap sem tudtak a tabella élén végezni, többször hangsúlyozták, hogy még közel sem hozták ki az autójukból a maximumot, inkább a megbízhatóságra törekedtek. A végsebesség tekintetében ráadásul továbbra is három Mercedes-motoros autó bizonyult a leggyorsabbnak. A címvédőnél Lewis Hamilton kezdi meg a barcelonai tesztet, majd naponta váltják egymást Nico Rosberggel. A brit szerint Barcelonában már a teljesítményt is tesztelni fogják, de figyelmeztetett, hogy továbbra sem a legjobb köridő elérése a fő céljuk.
A tavaly remek formát mutató Williams egyelőre nem ért el kiugró időeredményeket, de nem is ez volt a céljuk. Azt tartották fontosnak, hogy az autójuk viszonylag megbízhatóan működött a teszt során, és a tervezett programjukat sikerült végrehajtaniuk. Barcelonában az első nap a tesztpilótanő, Susie Wolff vezetheti az FW37-est, majd pénteken Valtteri Bottas, szombaton Felipe Massa ülhet autóba, az utolsó napon pedig osztozni fog a két versenyző.
Biztatóan kezdett a Sauber is, amely a köridők tekintetében csak a Ferraritól maradt el Barcelonában, amiben persze az is közrejátszhatott, hogy a svájci istállónak még szponzorokat kell szereznie az idény előtt. A harmadik jerezi tesztnapon a legjobb időt megfutó Felipe Nasr az első és az utolsó napon vezet majd, Marcus Ericsson pénteken és szombaton kapja meg az autót. A Lotusnál is bizakodva várják a folytatást, a Mercedes-motoros E23 Romain Grosjean szerint óriási előrelépést jelent, még ha ez a jerezi eredményeikből még nem is látszott egyértelműen. Barcelonában valószínűleg a tavalyi GP2-bajnok, a tesztpilótának leigazolt Jolyon Palmer is autóba ülhet.
Kevésbé volt sikeres a jerezi felkészülése a két Renault-motoros autónak, a Red Bullnak és a Toro Rossónak. Mindkét csapat megbízhatósági gondokkal küszködött, a vártnál jóval kevesebb kört tudtak megtenni. Barcelonában arra koncentrálnak majd, hogy behozzák a lemaradásukat, de ezúttal már a tempójukon is dolgozniuk kell. A Toro Rosso újonca, a 17 éves Max Verstappen közben arra kért mindenkit, hogy a teszteken még ne foglalkozzanak a tempójával, mert „a melbourne-i lesz az első hétvége, ahol tényleg gyorsnak kell lennem." Az első és harmadik napon ő vezethet, csütörtökön és vasárnap pedig a szintén újonc Carlos Sainz.
A jerezi teszten a McLaren teljesítményére is nagy figyelem irányult, igaz, negatív értelemben: a debütáló Honda-motorral a csapat nagyon kevés, mindössze 79 kört tett meg a négy nap során, mérvadó köridőket pedig egyáltalán nem autóztak. Noha tudták, hogy nehéz kezdésre számíthatnak, a versenyigazgató Eric Boullier elismerte, hogy a tervezett feladataiknak a felét sem sikerült elvégezniük. Figyelmeztetett, hogy ha Barcelonában is komoly gondjaik lesznek, az már a szezonban nyújtott teljesítményükre is komoly hatással lehet. A McLaren a többieknél korábban megkezdte a körözést a katalán pályán, hétfőn egy filmforgatási napot kihasználva Button tesztelte az autót. A hivatalos teszten is ő vezethet az első két napon, Fernando Alonso a hétvégén ülhet autóba.
Barcelonába már a jerezi gyakorlást kihagyó Force India is elutazik, de az új autójuk még mindig nem készült el, ezért a tavalyi verzióval fognak körözni. A felállásukról egyelőre annyit árultak el, hogy Nico Hülkenberg és Sergio Pérez biztosan autóba ülhet, de valószínűleg szerepet kap a Mercedes tesztpilótája, a DTM-versenyző Pascal Wehrlein is.
A barcelonai tesztről szokás szerint minden nap élőben tudósítunk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!