Az utóbbi hónapokban számos ötlet született arra, hogyan lehetne népszerűbbé tenni a Forma-1-et, és a legtöbb javaslat az autókra és a motorokra vonatkozó szabályokat is érinti. Felmerült, hogy 2017-től egy erősebb, 1000 lóerő feletti motorra lenne szükség, az autókat pedig agresszívabbá és nehezebben vezethetővé kellene tenni.
Bár az ötletet a sporton belül is sokan pártolják, a Renault F1-es programjának főnöke, Rémi Taffin nem örülne, ha radikális változásokra kerülne sor. Ő csak a jelenlegi motorformulán belül vezetne be kisebb módosításokat, szerinte ugyanis a motorgyártók túl sok pénzt és energiát öltek a V6-os turbók kifejlesztésébe.
„A Renault szeretné, ha csak a jelenlegi szabályok szellemében változtatnánk, hiszen évekig dolgoztunk ezeken a motorokon" - nyilatkozta Taffin. „Kár lenne, ha most egy teljesen más technológia irányába mozdulnánk el, és ez nem is lenne hatékony megoldás."
„Persze minden változást fontolóra veszünk, de ha rajtunk múlna, a stabilitás mellett döntenénk" – tette hozzá Taffin, aki elárulta, a jelenlegi, zsetonokkal működő motorfejlesztési rendszert is úgy dolgozták ki, hogy legalább három-négy évre előre terveztek a jelenlegi motorformulával. „Már eddig is rengeteg energiát öltünk bele" – mondta arra utalva, hogy pazarlás lenne hirtelen teljesen más motorokat építeni.
Taffin egyébként nem aggódik túlságosan, szerinte egyhamar nem kerül sor radikális módosításokra. „Tudom, hogy volt szó potenciális szabályváltozásokról, de tudomásom szerint most szünetelnek az erről szóló tárgyalások" – nyilatkozta. „Úgy tudom, az a cél, hogy hasonlóak maradjanak a szabályok."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!